kor sitte LAMDA på vr6 golf 92 mod

Anbefalte innlegg

kan nokken svare me på det?! sitter den i katten ? hørt noken nevt noke om det.

 

takk for et oppklarande svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter i forkant av katten ja. Dvs enden nermest motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rykker sånn ved pådrag, er det noe typisk om den er gått føyken?

 

bare lurer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"LMM" bensinpumpe, lambadasonde osv kan være gåen..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde også problemer med rykking og nykk ved pådrag skalla nesten i dasjen :) Han viste det vår dårlig batteri i bilen, etter han nå har byttet ut batteriet med et nytt et har han ikke merket noen ting.... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du rune sa den sitter fremst på katten...meina du da på utsida, slipp å skifte katten om lamdaen er gåen also??!

 

kikka under bilen idag og sjekka, sog ei ledning som va dekket av sånn alupapir, folie sak rundt,e jo for varmen seff, men e det den ledinga kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du rune sa den sitter fremst på katten...meina du da på utsida, slipp å skifte katten om lamdaen er gåen also??!

 

kikka under bilen idag og sjekka, sog ei ledning som va dekket av sånn alupapir, folie sak rundt,e jo for varmen seff, men e det den ledinga kanskje?

 

den sitter på oversiden i fremkant ja...til å skru ut...-er nok litt "folie" på den ledningen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den ja.

ps! du bør koble fra ledninger før du skrur den ut. ellers kan du lett ryke en kabel..

-tror det var 24mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om eg koblar fra ledninga og skrur ut lamda sonda, korleis ser eg at den er gåen evt. ?? og koster det masse for ei ny ei, bare lure...

 

tru nemmelig at det må vere LMM som e gåen sia bilen napper og rykker slik ved varm motor og pådrag..men men kan aldri vere sikker. skal låne meg en

LMM og teste endag, har en lite brukt en på hand til akkurat min golf og årsmodell.

 

for med LMM gåen skal vel bilen oppføre seg slik da ??! sia det blir feil på luft og bensin blandinga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut kontakta til lmm og rengjør den med crc/wd40 etc...

Ny lambda koster 400,- Biltema, 1500,- hos Mekonomen. 2200,- hos VAG, hahaha... Mekonomen kjører Bosch lambda.

Ikke sikkert du kan se om den er defekt. Kan være brudd på ledninger som ligger inne i strømpene.

VAG på Ørsta burde ta en kjapp "drop in" diagenose test for deg.

Da ser du med engang hva feilen er, og du får kansje slettet andre feil, VR6n har på minnet sitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ved en diag. test finner de ut om lamda er ok. ikke sikkert de kan finne ut ang LMM, siden det bare er brudd som kan registreres.

Ikke mulig og se at en lambda er gåen, men det kan måles med multimeter. Du skal kunne avlese en spennng mellom 0,5 0g 1 Volt på tomg. Det er 4 ledninger til din lambda, to av dem er til et varmeelement i lamda'n og de to andre til signal. Er de to hvite litt kraftigere som er til varme-elementet.

 

Har en ekstra VR6 LMM du evt kan låne for test. Kan dessverre ikke selge den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan oxo kødde... osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tak i en "ny" LMM , men det var tydligvis ikke den...hmm kanskje e da skal bare ta en tur innom vag å ta en diagnosetest på bilen, for å sjekke ka som kan vere galt. ikke så dumt det..er det nokke dyrt shitt å ta en slik diagnose test??! aldri tatt det før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en samtale med en verkstedmester hos VAG når jeg ikke fant problemet på min, og diagnose kan fortelle feilen, men med litt uflaks kommer å går den... jeg starta med å skifte de billligse komp. først som temp giver til "hjernen", plugger kabler rotor og fordeler, fant feilen før jg kom til lamda. Var på vei til å kjøpe luft masse måler oxo( nesten 5000,- på vag men hos hellanor i fr stad ca 2500,- hvis jg husker riktig). det var en jævli plugg hette som fucka alt hos meg (/)((&)(/%/( gå over plugg hetter, kabler osv engang til, veldig lett at hetta tar i "toppen". sjekk at ditt batteri er bra oxo, har erfart med min når dynamoen paja nylig at den fusak på samme måte plugghette feilen, lav spenning/strøm roter alt til( ladelampa lyste ikke) Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.