#1 Skrevet Mai 14, 2005 kan nokken svare me på det?! sitter den i katten ? hørt noken nevt noke om det. takk for et oppklarande svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2005 Den sitter i forkant av katten ja. Dvs enden nermest motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2005 rykker sånn ved pådrag, er det noe typisk om den er gått føyken? bare lurer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2005 "LMM" bensinpumpe, lambadasonde osv kan være gåen..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2005 En kamerat av meg hadde også problemer med rykking og nykk ved pådrag skalla nesten i dasjen Han viste det vår dårlig batteri i bilen, etter han nå har byttet ut batteriet med et nytt et har han ikke merket noen ting.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 17, 2005 du rune sa den sitter fremst på katten...meina du da på utsida, slipp å skifte katten om lamdaen er gåen also??! kikka under bilen idag og sjekka, sog ei ledning som va dekket av sånn alupapir, folie sak rundt,e jo for varmen seff, men e det den ledinga kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2005 du rune sa den sitter fremst på katten...meina du da på utsida, slipp å skifte katten om lamdaen er gåen also??! kikka under bilen idag og sjekka, sog ei ledning som va dekket av sånn alupapir, folie sak rundt,e jo for varmen seff, men e det den ledinga kanskje? den sitter på oversiden i fremkant ja...til å skru ut...-er nok litt "folie" på den ledningen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2005 er den ja. ps! du bør koble fra ledninger før du skrur den ut. ellers kan du lett ryke en kabel.. -tror det var 24mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2005 om eg koblar fra ledninga og skrur ut lamda sonda, korleis ser eg at den er gåen evt. ?? og koster det masse for ei ny ei, bare lure... tru nemmelig at det må vere LMM som e gåen sia bilen napper og rykker slik ved varm motor og pådrag..men men kan aldri vere sikker. skal låne meg en LMM og teste endag, har en lite brukt en på hand til akkurat min golf og årsmodell. for med LMM gåen skal vel bilen oppføre seg slik da ??! sia det blir feil på luft og bensin blandinga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2005 Ta ut kontakta til lmm og rengjør den med crc/wd40 etc... Ny lambda koster 400,- Biltema, 1500,- hos Mekonomen. 2200,- hos VAG, hahaha... Mekonomen kjører Bosch lambda. Ikke sikkert du kan se om den er defekt. Kan være brudd på ledninger som ligger inne i strømpene. VAG på Ørsta burde ta en kjapp "drop in" diagenose test for deg. Da ser du med engang hva feilen er, og du får kansje slettet andre feil, VR6n har på minnet sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2005 ja ved en diag. test finner de ut om lamda er ok. ikke sikkert de kan finne ut ang LMM, siden det bare er brudd som kan registreres. Ikke mulig og se at en lambda er gåen, men det kan måles med multimeter. Du skal kunne avlese en spennng mellom 0,5 0g 1 Volt på tomg. Det er 4 ledninger til din lambda, to av dem er til et varmeelement i lamda'n og de to andre til signal. Er de to hvite litt kraftigere som er til varme-elementet. Har en ekstra VR6 LMM du evt kan låne for test. Kan dessverre ikke selge den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 20, 2005 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=24878&highlight=vr6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 20, 2005 kan oxo kødde... osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 27, 2005 Har fått tak i en "ny" LMM , men det var tydligvis ikke den...hmm kanskje e da skal bare ta en tur innom vag å ta en diagnosetest på bilen, for å sjekke ka som kan vere galt. ikke så dumt det..er det nokke dyrt shitt å ta en slik diagnose test??! aldri tatt det før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 27, 2005 Hadde en samtale med en verkstedmester hos VAG når jeg ikke fant problemet på min, og diagnose kan fortelle feilen, men med litt uflaks kommer å går den... jeg starta med å skifte de billligse komp. først som temp giver til "hjernen", plugger kabler rotor og fordeler, fant feilen før jg kom til lamda. Var på vei til å kjøpe luft masse måler oxo( nesten 5000,- på vag men hos hellanor i fr stad ca 2500,- hvis jg husker riktig). det var en jævli plugg hette som fucka alt hos meg (/)((&)(/%/( gå over plugg hetter, kabler osv engang til, veldig lett at hetta tar i "toppen". sjekk at ditt batteri er bra oxo, har erfart med min når dynamoen paja nylig at den fusak på samme måte plugghette feilen, lav spenning/strøm roter alt til( ladelampa lyste ikke) Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...