#1 Skrevet Mai 7, 2013 Venn av meg har en 2000 Audi A6 som har turbotrykks 'problemer'. Han kjøpte bilen for ikke så lenge siden, har motorkode APU, er chip fra ts-racing. Turbotrykket går til ca 1.0 max 1.1 på 25-2800rpm for så falle til 0.7-0.8bar på 3-3300rpm kansje.. Det faller i allefall ganske fort, om en ligger på 3500rpm og gir flat pedal, så stiger trykket til 1.0-1.1 for så falle igjen, dvs den lader egentlig for lite.. Luftmassemåler er relativt ny, N75ventilen er også relativt ny.. Er 3'' downpipe og ts chip.. Hva annet kan være galt? Turboen er ikke så gammel den heller.. Lenge siden jeg har styrt med disse orginale motronic systemene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2013 Hva sir diagnose??? Sjekk lekasje,slange siter på plass,sammtidig les feil code. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2013 den lille snella av en turbo klarer ikke mer trykk enn det som du nevner her..den peaker på mellomregisteret for så å falle ned til 0,7-0,8....that's just the way it is og jeg tror ikke det er noe galt med bilen i den forstand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2013 Var ingen feilkoder og oppdrive. Er jo klar over at den miniturboen ikke klarer og holde trykket på høyere turtall men bør og skal da klare og holde 1.1-1.2bar på 4000rpm i allefall. Det har i allefall andre 1.8T'er som er chippet, jeg har kjørt gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...