Er rulleomkretsen lik på samme dekk, men 1" bredere felg?

Anbefalte innlegg

Hvis man har samme dekk, på felger med forskjellig bredde (opptil 1"), blir rulleomkretsen lik da?

Nå tenker jeg laprofil i 265/30.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er så minimal at det ikke er noe å snakke om. Kjør på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vite :) er på Transporteren med 4motion, så greit å sjekke at ikke det blir galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genial kalkulator, den kommer opp med 0,00 i differanse, men det gjør den selv om jeg fører opp 10" og 4" felg også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal uansett ikke være noe problem på din når du har haldex. På jobb bytter vi ofte to og to dekk på vw bilene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bekymrer jeg meg ikke noe mere over det :)

 

Men hadde en Taro før, den har jo ikke senterdiff i det hele tatt, den ble jo helt balle å kjøre med forskjellige hjul :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genial kalkulator, den kommer opp med 0,00 i differanse, men det gjør den selv om jeg fører opp 10" og 4" felg også :P

 

Ja, ser det det samme. Kalkulatoren er vell ikke intelligent nok til å ta høyde for dekkstrekk. Er dekkdimensjonen som bestemmer rulleomkretsen, uten å korrigere for felgbredden (=dekkstrekk), noe som forøvrig er dels dekk-fabrikant avhengig.

 

Tanken var god iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente å ha lest på et annet forum at dekkstrekk ikke har noe å si på rulleomkretsen..? Det fordi det er stålkorden inne i dekket som bestemmer rulleomkretsen.. Du strekker dekket på sideveggene, men stålkorden kan ikke strekkes (like lett)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som KB sier, strekker du dekkene blir ikke dekket mindre, bare sideveggene som strekkes utover :)

 

På Haldex kan du uansett ha 4% differanse på rulleomkrets. Så det går fint an å kjøre med forskjellige dekk forran og bak om det er ønskelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.