Anbefalte innlegg

Det er mulig olja er bra, men jeg kjenner jeg ikke helt stoler på testen likevel. Dessuten så er vel mange av disse oljene utgått?

 

 

Les om Ferrari med 316 HK ved 6100 rpm og 428 NM ved 4000 rpm,

den byttet fra Castrol GTX Longlife til Royal Purple Racing 51:

Hei Thor

Jeg skiftet oljene i dag, og det første jeg la merke til var att oljetrykket er bedre

på lavere turtall til og med på tomgang når motoren er varm. Med Castrol GTX

Longlife var trykket nesten 0 og nå var den ca 2,5. Imponerende!!!! ved vanlig

kjøring skal trykket være mellom 4,5 og 5,5 bar. Tidligere hålt det seg på ca.

4,0 - 4,5 inntil oljen ble varm så sank trykket til 2,5 og lavere ved vanlig kjøring,

nå holdt trykket seg på ca 5.0 hele tiden. Meget bra!!!!!!

 

Det er litt vittig at de faktisk referer til dette... oljetrykk er i all hovedsak avhengig av viskositet noe som er uavhengig av olja og Royal Purple Racing 51 er en 20w50 olje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet oljene i dag, og det første jeg la merke til var att oljetrykket er bedre

på lavere turtall til og med på tomgang når motoren er varm. Med Castrol GTX

Longlife var trykket nesten 0 og nå var den ca 2,5.

 

Dvs at han tidligere hadde 0 oljetrykk tidligere??????

Dette var rart skrevet ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig ja, prisene var også litt i overkant av hva jeg vil betale pr liter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet oljene i dag, og det første jeg la merke til var att oljetrykket er bedre

på lavere turtall til og med på tomgang når motoren er varm. Med Castrol GTX

Longlife var trykket nesten 0 og nå var den ca 2,5.

 

Dvs at han tidligere hadde 0 oljetrykk tidligere??????

Dette var rart skrevet ja.

 

han skriver nesten 0 da... mange målere er jo litt vriene å lese nøyaktig av så langt ned på skalaen... men uansett merkelig skrevet og ikke akkurat noen vitenskapelig test...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Max Gir 75W90: 1 liter 380,00

 

da priser du deg selv ut av markedet. når "samme" olje koster 59,- på biltema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet denne på min S4 med oppgradert motor, resulterte i turbo ras med havarerte lager. Hadde da kun kjørt på Castrol olje og aldri hatt noe problemer, men det tok ikke lange tiden etter bytte til Royal Purple før den begynte å ryke ved nedbremsing på gir og dette bare ble verre. Bilen har aldre blitt herjet med, ved overhalling av turbo kom det frem at det lå lagevis med brent olje i eksoshuset og han som overhalte turbo mente dette var oljen. Mulig den ikke tåler høy temperatur? Jeg holder meg nå kun til Castrol og det jeg vet andre har kjørt på, kan også si at jeg demonterte også toppen før jeg sjekket turbo for de jeg trodde at jeg hadde tatt ventiltettningene og det lå tykt av seig olje i toppen. Jeg bytter olje på mellom 6 og 10K, og aldri sett noe tilsvarende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Royal purple olje på min audi A6 2.5 TDI R5. jeg har ikke hatt noen problemer med den olje i det hele tatt. og skifter olje på rundt 13-15k. og har også tatt sånn Qmi behandling av motoren for 50k siden. jeg er hvertfall storfornøyd ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å vurderer å ta en innvendig motorvask på 2,7 T`n.... er det noe her som har gjort dette før?

JA

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kai,

Jeg har prøvd å ringe deg (også lagt igjen beskjed) men får ikke kontakt. Du er kanskje på ferie.

 

Grunnen jeg prøver å få tak i deg er at Royal Purple garanterer at oljen deres ikke skader motorer, og hvis du kommer opp med tilfredstillende opplysninger om havariet på turboen, så vil vi betale for arbeid pluss deler.

Vi syntes dette er veldig spesielt siden vi reklamerer for at oljen tåler varmegang bedre enn noen annen olje på markedet. Subaru Team USA med den norske kjører Sverre Isachsen bruker Royal Purple i sine biler og han kan fortelle at de er meget fornøyde med dens egenskaper. Disse gutta driver med virkelig hardkjøring, så hadde varmegang vært et problem, så burde de ha merket det. Vi har også noen motorbyggere i vårt distrikt (Drammen) og de sier at når oljen passerer 130 grader i motoren, så er det ingen andre oljer enn Royal Purple som bevarer oljefilmen inntakt.

 

Vennligst kontakt undertegnede så vi kan få en forklaring på hva som har skjedd.

Med vennlig hilsen

Thor Johansen

Testet denne på min S4 med oppgradert motor, resulterte i turbo ras med havarerte lager. Hadde da kun kjørt på Castrol olje og aldri hatt noe problemer, men det tok ikke lange tiden etter bytte til Royal Purple før den begynte å ryke ved nedbremsing på gir og dette bare ble verre. Bilen har aldre blitt herjet med, ved overhalling av turbo kom det frem at det lå lagevis med brent olje i eksoshuset og han som overhalte turbo mente dette var oljen. Mulig den ikke tåler høy temperatur? Jeg holder meg nå kun til Castrol og det jeg vet andre har kjørt på, kan også si at jeg demonterte også toppen før jeg sjekket turbo for de jeg trodde at jeg hadde tatt ventiltettningene og det lå tykt av seig olje i toppen. Jeg bytter olje på mellom 6 og 10K, og aldri sett noe tilsvarende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Royal Purple 10W-40 HPS i race-bobla. Fungerer strålende så langt. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.