#1 Skrevet Mai 7, 2013 Ut i fra symptomer, så kan det se ut som N75-ventilen har gått åt skogen for andre gang på et år. Etter som jeg forstår er dette en svakhet på bilen, og spesielt når den er chippa. Hvilke alternativer har man til denne ventilen som er mer driftssikkert? 1998 A4 Avant 1.8T 180hk @ 225hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2013 Kjøpe oppgradert ventil eller kjøre bleedventil. Det er vel de eneste to alternativene du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2013 Har du noe mer konkret enn "oppgradert ventil"? Hvilken fra hvor? Bleedventil, som i MBC? Trenger jeg ikke en elektronisk som styres av hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2013 Finnes N75H/J ventiler som skal være litt bedre. De nyere ventilene gir deg et litt mer "Agressivt" ladetrykk med chip, men det kan gå på bekostning av motor, ettersom disse også kan gi overboost. Dette kommer særlig fram i de motorene som har drive-by-wire, da de går i nødmodus om dette skjer. De som bruker kabel vil kanskje ikke merke noe, men blandingen vi i mange tilfeller være mager. En løsning kan være i kjøre en N75 H/J sammen med en MBC for å ta bort boost-spikene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2013 Uheldig om den gir for mye trykk, ja. Får høre med Møller i mårra - å være uten bil er liksom ikke et alternativ. Kan jeg ikke kjøre med ren MBC? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2013 Ikke skrudd nok på 1.8t til å være sikker. På eldre 20vt kan man kjøre med MBC og bare la N75 være koblet til ledningsnettet, men stripset til siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2013 Okei. Får neppe et ærlig eller lærd svar på Møller om slikt heller, men er vel verdt et forsøk. Håper bare de har den på lager, så får jeg heller se hvordan det går med den nye typen. Takk for tipsene så langt, om noen andre har mer erfaring med disse motorene, så er de velkommen til å dele sin viten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 8, 2013 Jeg tror det er riktig som Terje sier over; at du kan kjøre med MBC så lenge N75 er tilkoblet ledningsnettet for å ikke gi noen feilkoder. Mener å ha lest dette på noen utenlandske forum. Der var det også illustrasjon av hvordan man gjør bypassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...