Fjerne sotespray i fra lykter.

Anbefalte innlegg

Skal fjerne sotespray i fra noen lykter her,men har brukt opp sprayene med "borttagare".

Hva er safe og bruke på plastikklamper? Kan jeg bruke malings/lakk tynner?

 

Isopropanol funket ikke. :/

 

Har maskert den sorte plasten bak på lampene,for de vet jeg av erfaring at ikke liker slik borttager/tynner. : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det eneste som funker er siliconfjerner/tynner ja. Hvis ikke det funker ville jeg ha våtslipt og rubbet opp igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det eneste som funker er siliconfjerner/tynner ja. Hvis ikke det funker ville jeg ha våtslipt og rubbet opp igjen

 

Ser slik ut ja. Så får bare finne meg i å vente til i morgen når butikkene er åpne igjen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aceton kan funke, men den kan ødelegge plasten også.... Tryggest med pussing/polering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aceton kan smelte plasten. Men prøv Lynol. Det brukte jeg før i tida på dekslene på moppedutten (da aceton smeltet). Funka knall og skada ikke plasten :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tynner matter plasten noe voldsomt... så om du bruker tynner bør du i allefall polere opp igjen lyktene etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikker å kjøper noen avtager spraybokser i morgen,det ødelegger i hvertfall ikke plastikken. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.