#1 Skrevet Mai 9, 2013 Hei! Har fått et lite problem med min nettop innkjøpte Audi rs2. Det som er problemet er at en dag så begynte den plutsligt å gå litt rufsete på tomgang å "rister" når jeg løser den ut å skal opp i fart. Hadde en vr6 med lignende problemer, da var den bare tennpluggene. Men på rs2'en er tennpluggene nettop bytta. Og har ny tenningsmodul å en coil. Virker som den bare går på 4 sylindere. Den rister ved pådrag av og til. Turboen er til stedet merker jeg. Litt vanskeligt å prøve å forklare ved å bare skrive, men har noen et forslag til hva jeg kan feilsøke? Skal på tur til Tyskland med bilen den 18.mai så om jeg må så leverer jeg bilen til møller å håper dem finner ut av det. TAKK! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2013 Lurer litt på å bestille dette: http://www.034motorsport.com/ignition-solutions-aan-high-output-coil-kit-plug-in-p-466.html Hvordan er disse med frakt og service? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2013 Det kan jo være så lite som at en plugg har røket. Hadde et sånnt tilfelle med nye plugger, at en plugg bare døde etter 3uker. Prøv å finne ut hvilken sylinder, ved å dra ut en og en dyse. Så kan du jo flytte over pluggen å se om problemet flyttes sammen. Begynner vell å bli travelt med å få deler fra over dammen før turen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 9, 2013 Jeg prøvde å dra ut en og en dyse, men merka ikke noe forskjell i det hele tatt. Nå har det vært veldig mye mildvær her da og har kjørt bilen da. Kan det være at den bare ikke liker det? Får heller ingen feilkoder med vagcom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 9, 2013 Det 034 kitet der er SØPPEL, så ikke kjøp det, trege på levering er de ofte også... Det sitter 2 tenningsmoduler på disse, 2stk 3 kanals. Så på den ene er bare 2 av 3 kanaler i bruk. Dermed kan man trikse og mikse litt hvis en kanal er død. Plugghetter er også ett kjennt problem, samt at coilene av og til legger på røret, men det er sjeldent. Ledningsnettet til coilene er også ofte ganske morkent, så kan være greit å se over dette også, sprekker ofte opp ved overgangen inn i toppdekselet. Men, det er jo ikke sikkert at det er coiler heller? Falskluft, gåen lmm kan også gi lignende symptomer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 9, 2013 Jeg får ta og gå over litt i dag. Prøvde å koble fra lmm tidligere. Merka egentligt litt forskjell, den gikk kansje litt roligere på tomgang men hvis jeg prøvde å ruse den stoppa den på 3000omdr. Men når jeg akselererte så hadde den de samme symptomene som før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 9, 2013 Hvilken betegnelse er det på tennpluggene som sitter i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 9, 2013 Det må jeg nesten høre med forgie eier om. Jeg har nettop henta bilen så vet ikke hvilke han har brukt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 9, 2013 Det 034 kitet der er SØPPEL, så ikke kjøp det, trege på levering er de ofte også... x2 Men hvis du ikke merker noe forskjell når du kobler fra en og en dyse vil jo det tilsi at ikke feilen ligger på en bestemt sylinder vell ? Hvis f.eks problemet ligger på syl 1 så skal du ikke merke forskjell når du kobler fra den dysa, men når du kobler fra syl 2 så skal den jo gå merkbart dårligere og nesten dø ut siden den bare går på 3 syl.. Prøv å få lest ut feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 9, 2013 Jeg hadde prøvd å skifte plugger. RS2 er ikke glad i å "luse-kjøres" lenge / mye småkjøring, da kan pluggene gå dukken. Har selv prøvd å kjøre superpent med en RS2 fra Oslo til Arendal for å se hvor lite den kunne bruke, det endte opp med nye plugger. Ergo RS2 kan ikke kjøres pent over lenger tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 9, 2013 Har feilsøkt litt i dag. Tok av pluggene og dem så fine ut. Men tror alikevlel jeg kjøper nye i morgen. Var beru 1 polet plugger på, hva er anbefalt til disse? Når jeg kobler ut den ene tenningsmodulen så merkes det ingenting. Så har min tro på at den er gåen. Når den andre kobles ut går den ganske ujevnt på gange. Noen i Haugesunds området som har en jeg kunne prøvelånt?=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 9, 2013 Har feilsøkt litt i dag. Tok av pluggene og dem så fine ut. Men tror alikevlel jeg kjøper nye i morgen. Var beru 1 polet plugger på, hva er anbefalt til disse?Når jeg kobler ut den ene tenningsmodulen så merkes det ingenting. Så har min tro på at den er gåen. Når den andre kobles ut går den ganske ujevnt på gange. Noen i Haugesunds området som har en jeg kunne prøvelånt?=) Hmm, sikker på at det er tenningsmodulen du kobler ut? En femmer pleier ikke å gå på 3 sylindre på tomgang, og i alle fall ikke 2. Bosch F5DP0R er orginalt på disse, dyre, men bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 10, 2013 sikker på at alle coiler er i orden? hadde en 1,8 TQ hvor problemet kom når gass ble gitt, virket som om motor ristet og hostet og fusket. Tomgang var ok da. Ser du sier en coil allerede er byttet, er det ikke vanlig bytte alle da? Når en først går er muligheten for at flere ryker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 10, 2013 Er ikke jeg som har byttet coil, tidligere eier det. Men har nå bestilt plugger og den ene tenningsmodulen nå. Hvis det ikke hjelper blir det 5 nye coiler på mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 10, 2013 Er det lik tenningsmodul på rs2 som på f.eks a4 b5 1,8tq? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 10, 2013 Er det lik tenningsmodul på rs2 som på f.eks a4 b5 1,8tq? Nei, det er 2 stk 3kanals tenningsmoduler på RS2. Lik på AAN og ABY. Om det ikke skjer noe når du kobler vekk den ene tenningsmodulen, så betyr dette at motoren går på maks 3 sylindre. Og når du kobler vekk den andre, så går motoren ganskje ujevnt? Så da skulle du i teorien kunne koble vekk den ene først da, den som det ikke skjer noe når du kobler vekk? Da burde det jo gå fint å koble ut den andre også samtidig, da skulle jo motoren gå litt ujevnt? Er du fortsatt helt sikker på at det er tenningsmodulene du har koblet vekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 10, 2013 så ikke kjøp det, trege på levering er de ofte også... Her er jeg fullstendig uenig! Har handlet en god del til 034 nå, og bestillt flere ganger og makan til serviceinstillte folk og kjapp levering er det lenge siden jeg har sett maken til! Kjører med 034 high output coilkit selv, ikke fått på så mange km enda, men så langt er jeg strålende fornøyd. Enkelt og greit å montere er det også Jeg hadde ala samme symptomer som deg, Leif, på min S6. Bytta tenningsmoduler, og vips var problemet borte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 10, 2013 Hadde et lignende problem med at min gikk på 4 cyl. (AAN), der var det den ene kontakten/ledningen fra ledningsnettet/hjernen som var dårlig. Den kom og gikk når jeg fiklet med ledningene. Fant aldri ut helt hvor feilen lå men jeg stripset bunten sammen litt bedre og siden har den vært snill Edit: har også 034-kitet, har fungert uten noe problem i snart 1 år i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 10, 2013 Takker for svar, ja jeg er ganske sikker på at jeg har kobla ut tenningsmodulene. http://www.vagcat.com/epc/cat/au/RS2/1995/41/57/474789/ Nr: 15 på bildet. Men på mandag får jeg delene mine;) Så da får vi se om det ordner seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 10, 2013 har tenningsmodul om du trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 10, 2013 har bestillt fra møller=) Ellers takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 10, 2013 Fikk disse feilkodene da jeg kjørte vagcom på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 10, 2013 Det er nok fordi du var ute med kontaktene når du testet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 10, 2013 mener å huske at alle kontaktene var koblet i. Hvis du mener i tenningsmodulen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 10, 2013 Jeg refererte til: Jeg prøvde å dra ut en og en dyse, men merka ikke noe forskjell i det hele tatt Prøvde å koble fra lmm tidligere Som forklaring på feilkodene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...