1990 Corrado G60 Turbo: Drukner i bensin/dyser står åpne

Anbefalte innlegg

Legger ut dette for en kompis som sliter litt. Håper noen her kan hjelpe litt :)

1990 Corrado G60 Turbo. Chippet orginal styrenhet.

Drukner i bensin/dyser står åpne!

Feil er periodisk og oppstår allerede før oppstart.

Når jeg setter på tenningen går bensinpumpe i 3 sekunder. Når feil oppstår har den allerede nå fyllt sylindere med bensin. Å drukner totalt. Da kan jeg bare glemme å få start..

Hvis jeg da tar ut sikringen til bensinpumpa så starter bilen til slutt når de største bensinmengdene er gått ut eksos. Da putrer den å går på det som er igjen der å når jeg setter inn sikring mens den går dør den tvert. Drukner!

Plutselig kan den ombestemme seg å fungere normalt:-) for så å plutselig stoppe uten forvarsel med samme problem igjen.

Det er montert bensintrykks regulator med måler på returen. Dermed ser jeg at hvis jeg setter på tenning så får jeg ikke utslag på måleren pga bensin går i syl. Når den er normal får jeg utslag å ca 2 bar trykk i systemet ved kun å vri på og av tenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tempføleren,evt kretsen.. har vært borti dette på en G60 før, motstanden i tempføleren tilsa at kjølevannet hold -60 grader

Derav drukning.. Edit, så ikke det du skrev om måleren og utslag, men symptomene var like slik du beskrev først i posten

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min og blir lik hvis du kobler fra tempføleren. Så jeg tror nok denne er synderen. Hva den gjør med bensintrykket når dene feiler vet jeg ikke. Men hvis jeg kobler fra denne så vil ikke bilen starte. Etter og ha koblet den på igjenn så bruker den lang tid på og starte men kommer etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kortsluttning i nettet til dysene evt hjernen som har kortslutta :)

ikke ukjent fenomen på Digifant.. da står dysene åpne til alle døgnets tider så lenge de får strøm fra rele og jord fra ECU :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så er tempføler byttet og i orden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.