Anbefalte innlegg

hei skulle skifte klosser foran og da merket at ene caliperen satt så kjøpte overhalingsett og overhalte denne skiftet samtidig bremseslangene foran, luftet systemet (1liter gikk igjenom) og nå siger pedalen når jeg trår på bremsen,hva kan dette vere?ingen lekasjer. kan det vere att jeg ikke har fått tettningen skikelig på caliperen? er ingen lekasje fra den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du fått all lufta ut da du kan sikkert se på bremseslanger om dem er gamle så kan dem utvide seg og slippe luft ut.

kan verre en lekkasje en plass se på alle slanger rør om det kommer ut noe er nok med at det er en liten lekasje så siger den. bremseforsterkeren er den i bra stand da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt fungerte hundre prosent før jeg overhalte denne caliperen og skiftet bremseslangene...er kun foran jeg har har holdt på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker litt rart. men det kan hende caliperen har tatt kvelden, men det kan jeg nesten ikke tru den har om du har montert alt riktig. kan hende det siver litt luft ut der om du kan få med deg en til å hjelpe deg.

en pumpe og kan kjenne etter og høre etter spor av luft ved den? kan jo verre bremsesylunderen som er dårlig. kom jo p att det kan jo også master sylinder som er defekt.

du kan jo se på bremseklossene om dem ligger riktig på baksida kan få vandring av dem om dem glidd av og ligg på fjøra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det er lit rart att master skal ta kveld etter att caliperen har vert åpnet,kan vere att jeg ikke har fått alt rett der men syns det er rart, er jo bare en tettnings ring som ligger der, å skulle det ikke ha kommet veske ut da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikkert det kommer veske ut av den. det skal ikke mye til att den gir seg etter mulig du skule bytte den da den ikke koster sånn ca 350 til 390 kr har nesten tru på at det er noe tull med den . du kan jo prøve og se om tettnigs ringen er bra på den da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet tettningsringen.men kom på nå att det var litt gravrust på stemplet så kan vere d att det lekker litt der ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tru nok det er der du har problemet ja skal så veldig litte til før det blir noe tull. og du får ikke noe motstand så du får ta og skru opp litt og se om du får rensa den og få den heilt tett igjen.

så kanskje du har løst problemet :) om den sku tatt skade så er det bare og få en ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber på bilxtra så bestiller en ny imorgen jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du gjør det ja da er det bare å bestille en ny koster ikke all verden for deg da, så får vi håpe på att det løser seg etter bytte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja satser på d.ska sjekke den som er på bilen nå. Få naboen ut å bremse å lytte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ta en go runde og se om dere kan høre og se om noe er galt kan godt verre mulig du høre att det går luft og att det ikke er tett der?

om dere hører eller ser noe.

så legg gjerne ut svar på det som hva problemet. men jeg trur nesten 90% på at det er sylinder som er årsaken?

men får å utelukke att det kan verre et annet problem så skal dere nok kunne lytte og se. bruk gjerne skarpt lys og gjør reint rundt der.

så ser du etter små dråper med veske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke noe stemplet gikk inn slik det skal , vet ikke hva jeg skal prøve på om d er sylinderen eller caliperen. Ingen lekasje eller noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det som er litt problem att en ikke alltid ser om det lekasje der men en av dem to er det nok og tru mest på sylinderen som ikke får nok motstand men du kan prøve og ta av caliperen og se om den er heil og full funksjon og er som den skal.

hadde nok godt får ny sylinder da den ikke koster all verden. så er du sikker vertfall på att den er igjorden da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

caliper er bestilt... så får vi se ikveld om d funket.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får vi se og for hope att alt blir bra da. du får holde det oppdatert om hvordan det går. lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ble ikke iorden nei, kan det vere slangene att det ikke er tett der? master pumpa er dyr......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har luftet bremsene ved å trykke bremsepedalen helt i bunnen kan en skade masterpumpe, har skjedd med meg. Bruker nå bare vakumpumpe til lufting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen måte å få sjekka det uten å bytte master?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg lure på om du kan bruke trykk luft da inn men det er ikke sikkert det blir heilt bra det men du kan prøve å se om det er noe lekkasje på anlegget.

om du høre om det kommer noe luft ut noen plass før du bytter den master.

er som han Einar over skriver så er det lett å skade master på å presse får hardt inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det vere luft bak som er problemet? bremse slangen var jo av en hel natt... på fører siden foran

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo kan jo verre det att det henger noe der har den brukt noe bremse veske eller?

du får jo sånn bremselufter vakum den er veldig fin å bruke når du skal lufte bremser da trenger du ikke hjelp med luftinga heller?

du må nesten gå igjennom hver enkelt del av slanger rør se om du finner noe som siger? prøv og luft på nytt se om det blir forskjell kan hende det er en luft boble der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hentet en bremselufter på jobben for å koble på ventilpå dekket å beholderen å der gikk fan med beholderen.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svarte så uheldig du e da typisk, det der alt blir bare ball og f skap når en først holder på så en må bytte snart alt som er.

kan hende du får det til med den da greit å få prøve det så kanskje det kommer seg?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er ikke min dag i dag,,,,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.