Montasje av endeledd på fjærbeinet.(S2)

Anbefalte innlegg

Har litt problem med å få skrudd fast endeleddet på styrestaget fast på fjærbeinet. Får vel entret mutteren noen runder, så begynner hele "dritten" å svive : mad : Det gjelder både for det nye og gamle endeleddet. Spindelen fra endeleddet som går gjennom styre anordning på fjærbeinet sviver bare rundt og jeg får ikke strammet dette ordnt'lig til. Noen triksi lodu triks på hvordan gjøre dette her? Og det er ikke noe umbrako skrue hull på endeleddet for å holde igjen og endeleddene er dønn originale Møller Audi deler!!(så det så!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt problem med å få skrudd fast endeleddet på styrestaget fast på fjærbeinet. Får vel entret mutteren noen runder, så begynner hele "dritten" å svive : mad : Det gjelder både for det nye og gamle endeleddet. Spindelen fra endeleddet som går gjennom styre anordning på fjærbeinet sviver bare rundt og jeg får ikke strammet dette ordnt'lig til. Noen triksi lodu triks på hvordan gjøre dette her? Og det er ikke noe umbrako skrue hull på endeleddet for å holde igjen og endeleddene er dønn originale Møller Audi deler!!(så det så!)

Ta ei stor rørtang, og press endeleddet opp i fjærbeinet. Skal sitte på kon der, så når du når det begynner og bli litt tungt er det bare å kaste bort rørtanga, og tighte skikkelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte en god gammel dags "tesh" på mine ledd. er konet som Rune sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte en god gammel dags "tesh" på mine ledd. er konet som Rune sier.

Min knakk når jeg tok de av.. ;)

Tesh/tersen altså :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok å jekka bila helt opp på jekken å satt en stokk under leddet å senka bilen ned på den! så skrudde fast! det blir nokk press og mye enklere å komme til uten en tang i veien!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt så gjør en muttertrekker en god jobb på slike kon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt så gjør en muttertrekker en god jobb på slike kon.

Hjelper vel ikke så lenge det ikke er noe press på? Når du skal skru de PÅ igjen altså..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda... Får den slår såpass hardt og fort at den skal flytte den litt og litt :)

 

-det er i hvertfall min erfaring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda... Får den slår såpass hardt og fort at den skal flytte den litt og litt :)

 

-det er i hvertfall min erfaring

det utgår...fort gjort å knuse gjengene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok å jekka bila helt opp på jekken å satt en stokk under leddet å senka bilen ned på den! så skrudde fast! det blir nokk press og mye enklere å komme til uten en tang i veien!

 

 

For det var ikke noe problem å få av mutteren, får da satt den fast i konen. Får prøve å gjøre et nytt forsøk til uka igjen. Har vært å kjøpt helt nye muttere på "Møller" også, så det skal ikke stå på det?

Men er det ingen bilmekaniker'gutter som jobber på versted til daglig fortelle hvordan de gjør det? Kan vel ikke tenke meg at de står med en stokk inne på verstedet :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ei stor rørtang, og press endeleddet opp i fjærbeinet. Skal sitte på kon der, så når du når det begynner og bli litt tungt er det bare å kaste bort rørtanga, og tighte skikkelig :)

 

Gjorde det på denne måten på min S2 for et par uker siden, fungerte helt kjempebra det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det var ikke noe problem å få av mutteren, får da satt den fast i konen. Får prøve å gjøre et nytt forsøk til uka igjen. Har vært å kjøpt helt nye muttere på "Møller" også, så det skal ikke stå på det?

Men er det ingen bilmekaniker'gutter som jobber på versted til daglig fortelle hvordan de gjør det? Kan vel ikke tenke meg at de står med en stokk inne på verstedet :confused:

har fagbrev jeg! å vi sto med girboks jekken på verkstedet også! samme som stokk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det var ikke noe problem å få av mutteren, får da satt den fast i konen. Får prøve å gjøre et nytt forsøk til uka igjen. Har vært å kjøpt helt nye muttere på "Møller" også, så det skal ikke stå på det?

Men er det ingen bilmekaniker'gutter som jobber på versted til daglig fortelle hvordan de gjør det? Kan vel ikke tenke meg at de står med en stokk inne på verstedet :confused:

Er jo bare å bruke rørtang eller ters.. Samme hva du bruker, men du må få press på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.