#1 Skrevet Mai 10, 2013 Hei. Jeg har fått satt inn motoren (2.7T) nå og er klar for å begynne å snurre motoren litt for å få sirkulert oljen rundt og "fylt" turboene før det blir normal oppstart. Er det bare å nappe ut bensinpumpereleet og vri om nøkkelen slik at motoren roterer kun via starteren? Eller bør jeg gjøre noe mer? Ta ut pluggene f.eks e.l? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2013 koble av coilene...er sluttstykker på luftfilterboksen som kan kobles vekk av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2013 Det hadde jeg glemt ja så da holder det å kun koble ifra på begge tenningsfordelerene og ikke på coilene? Og bør jeg koble ifra på begge sidene på hver modul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2013 bør koble fra begge ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2013 Når jeg bytter turbo på jobb så fyller jeg olje inn i oljehullet til det topper seg, også på ny når det har sunket ned.. Blir kanskje litt vanskelig når du har satt i motor ser jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2013 Eller bare starte motoren så fyller de seg opp med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2013 'Prime' turboene er ikke dumt akkurat før oppstart.. Garrett leverer faktisk en sprøyte fylt med olje med sine turboer orginalt. Men siden du allerede har satt i motoren så ta av slutttrinnene eller koble av coilene og kjør på starteren 3-4 sek et par ganger. Evnt bare start rett opp, så fylles nok turboene med olje ganske så fort uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2013 Glemte å svare her men takk for mange gode svar. Endte opp med at jeg koblet ut bensinpumpen og tenningsmodulene og dro den på starteren i 10 sekunder to ganger. Den hørtes ut som en diesel de første 5 sekundene hehe, men hadde nok vart litt lenger dersom jeg ikke hadde kjinnet den litt først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...