Byttet turboer, hvordan få olje til dem før oppstart?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått satt inn motoren (2.7T) nå og er klar for å begynne å snurre motoren litt for å få sirkulert oljen rundt og "fylt" turboene før det blir normal oppstart.

Er det bare å nappe ut bensinpumpereleet og vri om nøkkelen slik at motoren roterer kun via starteren? Eller bør jeg gjøre noe mer? Ta ut pluggene f.eks e.l?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koble av coilene...er sluttstykker på luftfilterboksen som kan kobles vekk av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg glemt ja ;) så da holder det å kun koble ifra på begge tenningsfordelerene og ikke på coilene? Og bør jeg koble ifra på begge sidene på hver modul?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bør koble fra begge ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg bytter turbo på jobb så fyller jeg olje inn i oljehullet til det topper seg, også på ny når det har sunket ned..

Blir kanskje litt vanskelig når du har satt i motor ser jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare starte motoren så fyller de seg opp med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Prime' turboene er ikke dumt akkurat før oppstart..

Garrett leverer faktisk en sprøyte fylt med olje med sine turboer orginalt.

Men siden du allerede har satt i motoren så ta av slutttrinnene eller koble av coilene og kjør på starteren 3-4 sek et par ganger.

Evnt bare start rett opp, så fylles nok turboene med olje ganske så fort uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å svare her men takk for mange gode svar.

Endte opp med at jeg koblet ut bensinpumpen og tenningsmodulene og dro den på starteren i 10 sekunder to ganger. Den hørtes ut som en diesel de første 5 sekundene hehe, men hadde nok vart litt lenger dersom jeg ikke hadde kjinnet den litt først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.