Dynamisk lysassistent og aktivering under 65 km/t

Anbefalte innlegg

Som både jeg og andre med dynamisk lysassistent har oppdaget, så er det en ulempe at man må over ca 65 km/t før denne aktiveres.

Typisk eksempel: Kjøring i mørke, i 50 sone som er opplyst, kommer så til 50 opphevet (80) og det er slutt på veilyset. Da oppleves det veldig mørkt inntil man kommer opp i 65 og assitenten aktiverer mer lys. 60 km/t med nærlys (spesielt når vått) er ikke alltid trygt. Og DLA (som faktisk ikke er assymetrisk på nærlys, det lyser ikke mer på høyre grøftekant enn venstre, såvidt jeg kan se? Dvs det er enda mørkere enn med vanlig Xenon.... DLA fikser normal assymetrien, som jo er veldig assymtrisk....)

Løsninger:

- avslutte 50-sonen i 65 km/t...... (ikke alltid like lurt....)

- "fylle på" med lyshorn i overgangsfasen (funker jo på et vis)

- skifte til manuelt fulltlys, og så via nærlys og tilbake til DLA (knotete...)

Annet eksempel: Ut av 50-sone som over, men det er så svingete at over 60 er for fort (det skjer...)

Den enkle løsningen hadde vært at man kunne fått justert ned innslagspunktet til 50 km/t, det ville løst hele problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at noen med Passat opplever det samme. Hvordan er dette på Audi? (Samme problem? Løsninger?)

Og siden VW ikke alltid er lite presis med begrepene, så snakker jeg altså om nedblendingsautomatikk som dimmer ned sektorvis. Ikke kun auto-fullt/nærlys.

Slik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bump når det nå begynner å bli mørkt om kvelden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremdeles irritert over dette, er faktisk en del steder hvor 65 Km/t er for fort uten fulltlys. Noen som har gravd i f.eks VAG-COM for å få til en lavere innslagshastighet?

Bortsett fra dette funker det bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.