#1 Skrevet Mai 11, 2013 Hei! Har en Skoda Octavia RS tdi 2012 mod. Lampa for DPF filteret har begynt å lyse og jeg hadde heldigvis tid til å ta bilen på en litt lengre tur. Lå ett sted mellom 2000-3000 på turtallet og vekslet mellom 4 og 5 gir. Dette gjorde jeg i 40 - 45 min. På E18 mellom Sandvika og Sande. Problemet er at jeg ikke får lampa til å slutte å lyse. Hvor lenge skal man holde på? Dette er førstegang jeg får denne lampa opp. Håper det er noen som kan hjelpe meg her Mvh Marius Solberg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2013 Kan være sensoren for partikkelfilteret som er defekt. Burde ha vært i orden med den kjøringa du har gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2013 Kan være sensoren for partikkelfilteret som er defekt. Burde ha vært i orden med den kjøringa du har gjort. Ok. Får ta med bilen til Møller på mandagen. Jeg forstod jo tegninga ganske fort og slo opp i instruksjonsboka og gjorde det dem anbefalte. Men etter å ha kjørt en god stund så innså jeg at jeg ikke kunne holde på lengre. hmmm... Kan det hende at jeg kan slette feilkoden med VAGCOM så er det nok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2013 På min Touran fikk jeg byttet sensoren (G450) og det løste problemet. Den satt veldig lett tilgjengelig i motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2013 På min Touran fikk jeg byttet sensoren (G450) og det løste problemet. Den satt veldig lett tilgjengelig i motorrommet. Har forhørt meg litt og det er som du sier en sensor som er en svakhet på flere VAG modeller som gir utslag på DPFen. Spesielt når den ikke slukker når man har kjørt lang tur som jeg har gjort. Det skal legges til at bilen ikke har noe mindre effekt selv om lampa lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2013 Lampa skal slokke etter 5-15 min med den kjøringa du gjorde. Og da du ikke har mindre effekt tyder mye på at dette er sensor som flere har vært inne på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2013 Skal dra til en kammerat som har VAGCOM litt senere i dag og få han til å sjekke. Vis det er sensoren så tar jeg kontakt med Møller og får dem til å skifte denne. Ja jeg lurer jo litt når man gjør som anvist og det ikke skjer noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...