hjelp motoren vil ikke gå etter forgasserbytte!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har byttet forgasser fra pierburg 2e2 til zebit/pierburg 2b2/2b5 gasser (fra en audi 80 1,6l 83 mod). Har koblet på kjøling, drivstoff og festet vakumslangene slik det var gjort på den orginale. Har også satt på minusen fra gasser til topplokket. det er en ledning fra fronten på gassern som jeg ikke vet hvor skal sitte (har prøvd å feste den i en av de orginale ledningene, men det gjør ingen forskjell om den er koblet eller ei..) Når jeg prøver å starte bilen så må jeg først trykke litt på gassen slik at det blir sprutet ut litt bensin inn i gassern, vri om tenningen og gi gass ellers kveles bilen med en gang. Jeg må gi MYE gass for at den ikke skal daue!

 

Jeg trenger råd på hva som kan være galt! Den starter jo (om enn såvidt), men det er tydelig at noe ikke er rett! Det virker jo som om den ikke får det den trenger eller at noe med mekanikken ikke virker (spjel som ikke åpnes kanskje?) Den ledningen som kommer ut fra fronten på gassern er også et mysterium! Den passer kun en av de orginale ledningene og den har en kontakt i festet på gassern og to i serie i andre enden.. Men spiller altså ingen rolle om den er koblet i den orginale ledningen fra bilen eller ei..

 

Vet ikke om dette var så bra forklart, men jeg prøver.. Råd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje peiling på desse forgassarane men er bensin fordelaren til kobla??

er det tur retur på gasseren?? viss det er det så må du fjerne bensinfordeleren.

har du prøvd å åpne spjelda og blokkere dei slik at dei står åpent og starte då??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er bare en ledning som kommer ut i fra disse dingsene skal nok disse kobles til + (kan bruke + fra coil) .Mener å tror at det er det som blir kalt "antistall valv" disse kutter bensin tilførsel når tenning skrus av. Dette er det jeg tror det er. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den løse kabelen kan f.eks være automatchoken hvis det er det på forgasseren.

 

At den ikke starter kan være at kammeret av en eller annen grunn ikke fylles. Ble forgasseren plukket av en motor som gikk?

 

Har du sjekket grunninnstillingene på forgasseren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar..

Har ikke fått prøvd på nytt, men skal teste nå..

 

Her er noen tilbakemeldinger på det dere har skrevet:

 

Spjelet står åpent hele tiden og det kommer bensin når en trykker på gassen.. Ang tur retur på gassern så vet jeg ikke så mye om det tekniske på gassern.. Skal kammeret i gassern fylles helt opp med bensin? Hos meg kommer det kun bensin når man trykker på gassen..

 

Skal prøve å koble ledningen til +, tror det er til tomgangsregulator på gassern.

 

Bilen som gassern kom ifra gikk fint! Grunninnstillingene på gassern? Hva mener du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar..

Har ikke fått prøvd på nytt, men skal teste nå..

 

Her er noen tilbakemeldinger på det dere har skrevet:

 

Spjelet står åpent hele tiden og det kommer bensin når en trykker på gassen.. Ang tur retur på gassern så vet jeg ikke så mye om det tekniske på gassern.. Skal kammeret i gassern fylles helt opp med bensin? Hos meg kommer det kun bensin når man trykker på gassen..

 

Skal prøve å koble ledningen til +, tror det er til tomgangsregulator på gassern.

 

Bilen som gassern kom ifra gikk fint! Grunninnstillingene på gassern? Hva mener du?

 

Hvis gasspjeldet står åpent hele tiden er det noe galt, det skal det ikke gjøre.

 

Flottørkammeret i forgasseren skal fylles opp til et bestemt nivå og styres av en mekanisk ventil i toppen av kammeret.

 

Grunninstillingene bestemmer tomgang, blanding og fylling av flottørkammeret. Siden forgasseren er tatt fra en motor som gikk må man nesten regne med at dette er i orden.

 

Er det automatchoke på denne?

 

Hvis det er det så er det et spjeld som styres av en bimetallfjær. Dette spjeldet er i utganspunktet lukket (mener jeg å huske, litt i tvil) og vil åpnes med stigende temperatur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist spjeldet står åpent heile tida så må du få lukket det. når motoren er kald så skal spjeldet vera lukket. er det automat eller manuel choke?? viss den er automatisk. er det elektrisk eller går den på vann temp??

viss det er slik choce det er på ein 2E2 da er den elektrisk og den styres slik som lars-inge seier. den blir styrat av eit bimetall som blir varmet opp av eit lite varmeelement i chocehuset. når dette bimetallet blir varmt så åpner det spjeldet sakte.

 

bensinpumpa skal levere bensin når motoren er igang. når motoren ikkje er igang så kan du pumpe bensin men da pumper du bare ut bensinen som ligger i flotør kammeret.

 

har du bilde av gasseren???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ta bilder senere i dag! Har skrudd av hele gassern ettersom pakningen mellom gasser og innsug er lekk.. Det lakk bensin ut..:-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spjelet lukket seg forresten... koblet også strøm til bryteren og det klikket i et relee fra gassern, men det hjalp ikke i forhold til å få start..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.