audi 80 2,6 quattro rs2 optik 1993mod

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge denne som eit lett prosjekt,motor har vann i sylinder 1 så topp pakning er nok gåen.

Bilen fekk ny lakk i 2010 med nye framskjermer og panser , vinduer var ute og lakka inni dører og vindus karmer,har bilder som dokumenterer dette.

Alle foringer blei bytta til gummi foringer mens stabbstagene fekk poly foringer.

Bilen er godkjent senka i vognkort.

RS2 fangere forran og bak med refleks plate, rs2 nav med rs2 Porsche felger 2 bra dekk 2 dårlege, rs2 baksete i svart skinn,rs2 dørtrekk i skinn,ikkje framseter, rs2 bremse skiver og kalippere på alle 4,rs2 instrument i midtkonsoll

monterte nettopp ny olje kjøler før eg såg vann i sylinder 1

Det er montert focal høytalere i dører og diskanter i dasj og 2 stk 12"pioneer subber i kasse med monoblokk og ekstra batteri (nytt) ca 15+t i stereo, spiller veldig bra.

Skal ta litt fleire bilder i morra.

tenkte ca 42000 for den slik den står no.

mobil 97199322

IMG_1995.jpg

litt meir bilder

IMG_1245.JPG

IMG_1985.jpg

IMG_1987.jpg

IMG_1994.jpg

IMG_1239.JPG

IMG_1242.JPG

IMG_1243.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meir bilder

IMG_1251.JPG

IMG_1247.JPG

IMG_1248.JPG

IMG_1249.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meir bilder,bilen har stått ei stund og er ikkje vaska på desse bilda

IMG_1265.JPG

IMG_1254.JPG

IMG_1257.JPG

IMG_1259.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilder

IMG_1270.JPG

IMG_1260.JPG

IMG_1261.JPG

IMG_1262.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Hva er det som må gjøres med bilen?

Mvh

Johannes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, vann problemet i sylinder 1 må selfølgeleg fikses eventuelt bytte motor, vil tru det er topp pakningen som er gåen, ellers er handbrekka slapp, er jo rs2 kalippere og dei er jo kjent for det, så er det eu kontroll.

Ny rs2 frontfanger er på vei til lakkering pga en sprekk i den gamle(forsikringssak) og nye lykter i fangere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei,

tror jeg står over da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har optikken fått seg ny motor med ny reg reim,løpehjul,multireim,plugger,vannpumpe ++ Dessverre så går oljetrykks alarmen over 2bar så det er noe pågang med denne motoren også så enten salg ellers blir den fiksa til hausten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har også fått seg en grundig reingjering og litt ny maling

IMG_2175.jpg

IMG_2176.jpg

IMG_2177.jpg

IMG_2178.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vurderer innbytte på denne pga tids mangel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ein 80 2,6 v6 quattro gått 130000 km som er kollisjonsskada. Har hatt den som delebil, men motor sitter i og er hel bortsett fra eit sprekt toppdeksel og ein knekt kamfølerkontakt. Tysk bil så ingen vrakpant. Den kan du få ved henting=) Står i valdres. 99771915

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vurderer å selge/bytte denne i større bil men ikkje så mykje dyrere, eg sette denne istand så fruen kunne bruke den mens eg tar en heillakkering ++ på vår Caravelle ,men ho har eit ønske om en større bil så visst noen har forslag så er det å sende bilder og info til btonhe@online.no

Som nevnt over fekk denne bilen en bra gjennomgang i 2010 med ny lakk ++,var egentleg eneste grunnen til at eg kjøpte den ,eg syns den er av dei bedre B4 karosseriene av denne typen med tanke på rust ,bulker osv.

Det som eg har gjort no er å overhale orginal motor å bytta alt av slitasjedeler,litt av det som er nytt :

Stempelringer,rådelager,rammelager,alle simmeringer,hona blokka,plana toppene,slipt seter og nye ventiltettninger,nye pakninger over alt og nye topplokksbolter.

Det blei og bytta vannpumpe,løpehjul,strammehjul,registerreim,plugger,oljekjøler,oljefilter og termostat.

Utenom motor arbeid er det demonter alt av bremser og godt over desse og montert i hop med nye klosser på alle 4 hjørner.

Det er montert inn s2 ratt og noen bedre Quattro stoler og klima display er bytta så dette fungerer.

RS2 frontfanger er komt frå lakkering og montert på med nye lykter , fekk også tak i eit sett orginale rs2 felger i 17" som blir vinterdekk med hakka piggdekk.

Bilen blir eu-godkjent rett over nyåret og skilta.

Pris antydning 68000,-

IMG_1359.JPG

IMG_1395.JPG

IMG_2548.jpg

IMG_2549.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig ett flott utgangspunkt dette :) Hadde kjøpt den selv , men prioriterer garasjeutbygging fortiden :) Får du ikke solgt , må vi prates :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.