Skjevt ratt etter hjulskift

Anbefalte innlegg

Etter jeg la om til sommerdekk på vår nye Passat (2013) står rattet en bitteliten anelse mot venstre når jeg kjører rett frem. Hjulsettet jeg nå har montert har jeg tatt meg meg fra vår forrige Passat, er ca 5 mm mønsterdybde igjen. De er også en større dimensjon enn hva bilen ble levert med (225/45R17, originalt 205/55R16) Har ikke hatt noen smeller med bilen. Hva kan dette skyldes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg la om fra vinter til sommerdekk i fjor så blei rattet litt skjevt. Kjøpte nye sommerdekk da de var litt gamle og rattet rettet seg opp igjen med nye dekk. Kan være pga endret dimensjon kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket lufttrykket i sommerhjula?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket lufttrykket ja, det er ok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket lufttrykket i sommerhjula?

 

Ja var første jeg tenkte på og. :)

 

Men den burde da også trekke litt til den siden med lite luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på 2.5 bar, har nylig vært på langtur med bilen og fylte i noe ekstra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn en så flat strekning du kan uten hellinger/doseringer til ene eller andre siden, sjekk om samme problemet oppstår. Du har jo nå bredere dekk enn normalt, dette kan jo kanskje gjøre bilen mer utsatt for sporing. Flere steder her i Lillehammer hvor jeg tror at bilen trekker til venstre, men det er bare veiforholdene som gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte meg en liten runde nå, og rattet ser rett ut når veiene er helt flate. De fleste veier skrår jo litt oppover mot midtrabatten, og da merker jeg at jeg må holde rattet mot venstre. Dette blir da motsatt dersom veien heller mot høyre. Da er det gjerne veiene som har skylden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte meg en liten runde nå, og rattet ser rett ut når veiene er helt flate. De fleste veier skrår jo litt oppover mot midtrabatten, og da merker jeg at jeg må holde rattet mot venstre. Dette blir da motsatt dersom veien heller mot høyre. Da er det gjerne veiene som har skylden

 

Akkurat den der kan vel godt stemme her i Norge....... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe...og jeg som skal til å sette på 235/45-17 på min A6. Skal bli moro å se hvordan det fungerer : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med 235/35-19 på B5en, og måtte ofte holde rattet mer til venstre for å ikke gå i grøfta, ble litt bedre med 225, og sporet mye mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.