#1 Skrevet Mai 12, 2013 Har en Golf 2 Automat som jeg har lyst til å bygge om til manuell Er det mye jobb å bygge den om, lønner det seg å ta ut hele motoren når man skal gjøre det? Bilen blir vel en bastard som man kaller det, vil det ha mye å si for prisen den dagen jeg skal selge bilen igjen? Mest sannsynlig så skal jeg få tak i en delebil til huggerprisen for jeg regner med at det er mest lønsomt økonomisk og praktisk sett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2013 finner du en delebil såer det jo plankekjøring men skal du handle deler så trenger du mye smått og stort.. av store ting nevnes: Girkasse (doh!) giroverføringer clutchwire pedalsetell clutch pluss en haug med anna småtterier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2013 pluss en haug med anna småtterier Du glemte svinghjulet Skaff deg en delebil du Sivert, det er den eneste fornuftige veien å gå, og så flytter du over alt som er relevant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2013 Du glemte svinghjulet Skaff deg en delebil du Sivert, det er den eneste fornuftige veien å gå, og så flytter du over alt som er relevant. kunne skrevet komplett clutch men jeg la hele den stasen under "clutch". da det er en selvforklarende og sentral del av clutchen. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2013 Takk for svar Da blir det delebil hvis jeg får tak i en i nærområdet til en fornuftig pris Men hva vil det si for prisen når jeg skal selge den at bilen er en bastard? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2013 Det vil ha lite eller ingenting å si, med mindre det er en spesiell modell eller bilen har gått veldig lite. Personlig synes jeg en gammel Golf med automat er kult, så jeg ville ikke ha bygd om. Ville heller bare ha kjøpt en annen en med manuell og brukt den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2013 Dette er ingen spesiell modell, det er en 1.6 CL som har gått 142.000 km. Men det er som du sier Mads, en gammal Golf med automat er kul, men jeg har kosta på denne her endel i div. Reprasjoner så denne er egentlig ganske bra bortsett fra at kassa lekker litt og da passer det så fint å sette i en manuell kasse istede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2013 Ja, det vil nok ha lite eller ingenting å si på prisen. Jeg antar at det er snakk om en vanlig 1.6/1.8 CL/GL? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2013 Dette er en 1.6 CL, så det er ingen spesiell supermaskin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2013 Nå har jeg fått tak i en delebil så da blir det manuell istedenfor automat Men er det noen her på forumet som vet om det er vanskelig å bytte pedalsett? er det mye jobb? er det veldig trangt å gjøre det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2013 Har et spørsmål angående clutch, jeg skal kjøpe ny clucth så jeg slipper å bytte etter en liten stund bare Skal jeg kjøpe 1.6 clutch eller 1.8 clutch? dette er en 1.6 motor som skal få 5-trinns fra en 1.8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 3, 2013 Har et spørsmål angående clutch, jeg skal kjøpe ny clucth så jeg slipper å bytte etter en liten stund bare Skal jeg kjøpe 1.6 clutch eller 1.8 clutch? dette er en 1.6 motor som skal få 5-trinns fra en 1.8 Bruker du svinghjul fra bilen girkasse stammer fra, kjøper du til 1,8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 4, 2013 Bruker du svinghjul fra bilen girkasse stammer fra, kjøper du til 1,8 Skal bruke oppat svinghjulet så da blir det 1.8 clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 23, 2013 Har møtt på et lite problem i dag, skulle skifte simringer på drivakselflensen men denne er fjærbelasta og jeg trenger visst ett spesialverktøy til å få klemt det sammen slik at jeg får på låse-ringen igjen. Har fått demontert det og fått skifta simring men jeg får ikke montert flensen igjen. Det er denne jeg snakker om: ifølge Haynesboka trenger jeg verktøy: VW201 Noen forslag til hvordan jeg løser dette? Har spurt på Møller men de kan ikke hjelpe meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 23, 2013 bare ta et flatt jern med hull i midten og skru inn en skrue. Bør være kanskje 5mm tykt flatt jern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 23, 2013 bare ta et flatt jern med hull i midten og skru inn en skrue. Bør være kanskje 5mm tykt flatt jern Takk for tipset, men jeg løste det med jekkestropp. Håper bare at jeg ikke ødela noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 26, 2013 Da er alt skrudd sammen, men bilen vil ikke starte. Startmotoren går ikke rundt. Har koblet sammen to litt grove ledninger inne i bilen som satt på automat girspaken slik at bilen skal tro at den står i P eller N. Noen som vet hva jeg har gjort feil ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 28, 2013 Hadde visst ikke gjort noe galt, hvar bare for dårlig jording 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...