Golf MK2 - Fra Automat til Manuell

Anbefalte innlegg

Har en Golf 2 Automat som jeg har lyst til å bygge om til manuell :)

Er det mye jobb å bygge den om, lønner det seg å ta ut hele motoren når man skal gjøre det?

 

Bilen blir vel en bastard som man kaller det, vil det ha mye å si for prisen den dagen jeg skal selge bilen igjen?

 

Mest sannsynlig så skal jeg få tak i en delebil til huggerprisen for jeg regner med at det er mest lønsomt økonomisk og praktisk sett? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner du en delebil såer det jo plankekjøring :)

 

men skal du handle deler så trenger du mye smått og stort..

 

av store ting nevnes:

 

Girkasse (doh!)

giroverføringer

clutchwire

pedalsetell

clutch

 

pluss en haug med anna småtterier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluss en haug med anna småtterier :)

 

Du glemte svinghjulet :P

 

Skaff deg en delebil du Sivert, det er den eneste fornuftige veien å gå, og så flytter du over alt som er relevant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du glemte svinghjulet :P

 

Skaff deg en delebil du Sivert, det er den eneste fornuftige veien å gå, og så flytter du over alt som er relevant.

 

kunne skrevet komplett clutch ;) men jeg la hele den stasen under "clutch". da det er en selvforklarende og sentral del av clutchen. :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar

 

Da blir det delebil hvis jeg får tak i en i nærområdet til en fornuftig pris :)

 

Men hva vil det si for prisen når jeg skal selge den at bilen er en bastard?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil ha lite eller ingenting å si, med mindre det er en spesiell modell eller bilen har gått veldig lite. Personlig synes jeg en gammel Golf med automat er kult, så jeg ville ikke ha bygd om. Ville heller bare ha kjøpt en annen en med manuell og brukt den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ingen spesiell modell, det er en 1.6 CL som har gått 142.000 km.

 

Men det er som du sier Mads, en gammal Golf med automat er kul, men jeg har kosta på denne her endel i div. Reprasjoner så denne er egentlig ganske bra bortsett fra at kassa lekker litt og da passer det så fint å sette i en manuell kasse istede. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vil nok ha lite eller ingenting å si på prisen. Jeg antar at det er snakk om en vanlig 1.6/1.8 CL/GL?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en 1.6 CL, så det er ingen spesiell supermaskin :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått tak i en delebil :) så da blir det manuell istedenfor automat : rock :

 

Men er det noen her på forumet som vet om det er vanskelig å bytte pedalsett? er det mye jobb? er det veldig trangt å gjøre det? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et spørsmål angående clutch, jeg skal kjøpe ny clucth så jeg slipper å bytte etter en liten stund bare :)

Skal jeg kjøpe 1.6 clutch eller 1.8 clutch? dette er en 1.6 motor som skal få 5-trinns fra en 1.8 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et spørsmål angående clutch, jeg skal kjøpe ny clucth så jeg slipper å bytte etter en liten stund bare :)

Skal jeg kjøpe 1.6 clutch eller 1.8 clutch? dette er en 1.6 motor som skal få 5-trinns fra en 1.8 :)

 

Bruker du svinghjul fra bilen girkasse stammer fra, kjøper du til 1,8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du svinghjul fra bilen girkasse stammer fra, kjøper du til 1,8

 

Skal bruke oppat svinghjulet så da blir det 1.8 clutch :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har møtt på et lite problem i dag, skulle skifte simringer på drivakselflensen men denne er fjærbelasta og jeg trenger visst ett spesialverktøy til å få klemt det sammen slik at jeg får på låse-ringen igjen. Har fått demontert det og fått skifta simring men jeg får ikke montert flensen igjen.

 

Det er denne jeg snakker om:

DSC01209.jpg

 

ifølge Haynesboka trenger jeg verktøy: VW201

DSC01211.jpg

 

Noen forslag til hvordan jeg løser dette? Har spurt på Møller men de kan ikke hjelpe meg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ta et flatt jern med hull i midten og skru inn en skrue. Bør være kanskje 5mm tykt flatt jern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ta et flatt jern med hull i midten og skru inn en skrue. Bør være kanskje 5mm tykt flatt jern

 

 

Takk for tipset, men jeg løste det med jekkestropp. Håper bare at jeg ikke ødela noe : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er alt skrudd sammen, men bilen vil ikke starte.

 

Startmotoren går ikke rundt. Har koblet sammen to litt grove ledninger inne i bilen som satt på automat girspaken slik at bilen skal tro at den står i P eller N.

 

Noen som vet hva jeg har gjort feil ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde visst ikke gjort noe galt, hvar bare for dårlig jording :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.