Løse "muttere" på fjærbeinslager

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på å montere senkesett på min Golf 5.

I og for seg kurant, men når jeg løsnet 13 mm boltene på topp av demperene løsnet enkelte av "mutterene" i fjærbeinslager.

Disse skal være presset på plass i lageret. Når dem nå snurrer rundt er det mildest talt vanskelig å få demperen ned. Dårlig med plass for å komme til med verktøy på undersiden.

Noen forslag/erfaringer ang. dette? Må jo være andre som også har opplevd dette.

På forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Holder på å montere senkesett på min Golf 5.

I og for seg kurant, men når jeg løsnet 13 mm boltene på topp av demperene løsnet enkelte av "mutterene" i fjærbeinslager.

Disse skal være presset på plass i lageret. Når dem nå snurrer rundt er det mildest talt vanskelig å få demperen ned. Dårlig med plass for å komme til med verktøy på undersiden.

Noen forslag/erfaringer ang. dette? Må jo være andre som også har opplevd dette.

På forhånd takk.

Regner med du har fått i orden dette, men jeg måtte bare kappe av hode på bolten på toppen for å få det ned:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bend til under muttra med et bra skrujern mens du skrur! Pleier og funke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett problem det der skjønner eg ! Hadde akkurat samme på min her for en uke siden !

Men eg rev bare litt av lageret av akkurat der det var ett problem også tok jeg å holdt med en pipe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde meg med og. Tok en Dremel og kappet i stykker mutteren. Ny bolt ble sveiset fast i fjærbeinet slik at dette ikke skulle skje igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.