#1 Skrevet Mai 13, 2013 Har handla meg en 2004 A6 2,5tdi Q som jeg skal hente til helga. Det er noe småplukk, bla. at cruisekontroll ikke vil legge inn før bilen har kjørt et stykke (ifølge gammel eier rundt 1 mil) Når jeg prøvekjørte bilen så prøvde jeg mange ganger å få inn cruise etter at bilen begynte å bli varm, og etter mange forsøk så fikk jeg den til å virke. Bilen akselererer fint med bruk av bryteren også når bilen er kald, men aktiverer ikke cruise. Har ikke tatt diagnose, noe jeg skal gjøre når jeg henter, men tenkte å legge ut en føler her så jeg event kan se etter noen deler. Så... noen som har vært borti lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2013 Et skudd i blinde: Mange el-problemer som endres etter noe driftstid kommer av brudd som endres med temperatur. I dette tilfellet feks når hendelen blir tilstrekkelig varm etter at kupeen er varm, eller at det har gått noe strøm gjennom kablene slik at bruddet enten glipper opp eller slutter og begynner å lede. En mulig feilsøk kan da være å se om den fungerer raskere eller umiddelbart hvis du kjører på med et halvt døgn med kupevarmer. Neste steg er å forsøke å skifte ut hendelen, da det ofte er der feilen ligger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2013 Takk for tipsene Steinar. Er det elektronisk styrt cruise på denne, eller er det noe vakuum involvert? Kan jo være en vakuumlekkasje.. Skal uansett kjøre en diagnose først, men der rare er at det har vært sånn i lang tid, og feilen retter seg omtrent på samme sted når tidligere eier kjører på jobb. (kjører fra holmestrand og virker rundt bommen i Sande) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2013 Sjekk og at bremselysbryteren fungerer som den skal. Disse er topolete dvs en krets gir signal til ecu om bremsene er aktivert eller ikke (normalt lukket) og den andre tenner bremselyset når pedalen trykkes inn( normalt åpen) Om ecu tror bremsene er aktivert så vil ikke cruise kunne aktiveres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2013 ...og hvis det er manuell så er det en tilsvarende bryter på clutchpedalen (som kutter cruise når clutchen trås inn). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2013 Kun elektronikk på disse, ikke noe vakuumstyring. Sjekk også kabelbunt til bakluke, kortslutninger mot bremselyspære kan gjøre mye morsomt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...