VR6, AAA - Manglende pluggtilkoblinger for temperaturfølere?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i eie av en prosjektbil, en Golf 3 VR6 som skal få nytt liv :-)

Det første jeg reagerer på, er at det er en del varsellamper som lyser - Bla. for olje/motor, temperatur osv.

Når slike feilmeldinger kommer opp, er det jo vanlig å sjekke at motoren holder rett driftstemperatur, at den får olje og slikt - Og det får den. Men, når jeg stikker hodet ned i motorrommet, finner jeg straks ut at 2 av disse pluggene mangler:

P2064335__thermo_switches.jpg

Det er meget vanskelig å finne ut hva som har blitt gjort med bilen, men på et tidspunkt kan det se ut som om bilen har blitt bygd om fra automat til manuell (Det står automat i vognkortet, men bilen er manuell).

Er det noe i en slik ombygging som kan påvirke antall følere på bilen?

Hvis bilen for eksempel har hatt register/girkassehavari, og deretter byttet motor :-)

Bilen er en 1992 Golf 3 VR6, og motorhidden stemmer overens med motorens serienummer/info.

Ligger disse følerne antakeligvis bare gjemt bort en plass, eller kan det være en ombygging som gjør dette?

Dette kan være lite å gå etter, men alle tips hjelper..! :)

(Motor skal ut for overhaling, så hvis pluggene ligger noen steder, finner jeg dem nok.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den brune er bare om du har ac, di to andre skal du ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

Jeg mener på at det bare er den blå som er tilkoblet, men at jeg allikevel har begge de to andre, utilkoblet.

Men, om bilen min ikke har AC, vil fortsatt støpselet for den brune være der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, om du ikke har ac skal ikke den brune være der. Den gule styrer blant annet kjølevifter og sirkulasjonspumpa, og temp i instrumentet. mens den blå er vel stort sett bare til motor ecu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Merkelig - Skal se ordentlig etter når jeg er der neste gang - Den gule kan ikke være så alt for langt unna.. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.