Anbefalte innlegg

Skjedd noe rart nå. I går kveld var jeg ute en tur med bilen, da fungerte begge kjørelysene. Var ute en tur istad, og ble da blinket på av et par biler. Tenkte kanskje ene lyset var gått, stoppet og sjekket. Fant da ut at ingen av lysene lyser,altså kjørelys og parklys foran. Sprederne og fjernlyset fungerer!

Det jeg da lurer på er om det er en egen sikring (rele?) til kjørelysene foran?

Jeg har ikke automatiske kjørelys, skrus på med hendel på rattet.

Finner ikke brukermanualen til bilen, så jeg vet ikke helt hvilken sikring det i tilfelle skulle være. Men hvis noen kan bekrefte at det er en sikring for dette, så tar jeg ut en og en og sjekker.

Og ja, jeg har prøvd å bytte pære :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedd noe rart nå. I går kveld var jeg ute en tur med bilen, da fungerte begge kjørelysene. Var ute en tur istad, og ble da blinket på av et par biler. Tenkte kanskje ene lyset var gått, stoppet og sjekket. Fant da ut at ingen av lysene lyser,altså kjørelys og parklys foran. Sprederne og fjernlyset fungerer!

Det jeg da lurer på er om det er en egen sikring (rele?) til kjørelysene foran?

Jeg har ikke automatiske kjørelys, skrus på med hendel på rattet.

Finner ikke brukermanualen til bilen, så jeg vet ikke helt hvilken sikring det i tilfelle skulle være. Men hvis noen kan bekrefte at det er en sikring for dette, så tar jeg ut en og en og sjekker.

Og ja, jeg har prøvd å bytte pære :D

Er det bare lyshornet som fungerer, eller kan du kjøre med langlys på?

Kan godt være at det er selve hendelen som har tryna..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kjøre med langlys på ja, lyshorn fungerer også. Bryteren burde jo være i orden da, for kjørelysene bak skrur seg jo på.

Får vel bare plukke ut en og en sikring for å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kjøre med langlys på ja, lyshorn fungerer også. Bryteren burde jo være i orden da, for kjørelysene bak skrur seg jo på.

Får vel bare plukke ut en og en sikring for å sjekke.

Når min bryter gikk til heden så mista jeg kjørelys og muligheten for å kjøre med langlys. Lyshorn, parklys, grøftelys og alt av baklys fungerte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg feilsøkt litt til, men uten resultat.

Sjekket alle sikringer, ingen som er gått. Sjekket alle ledninger, jordingspunkt, målt ledninger for å lete etter brudd og skrudd ut hendelen og sjekket denne.

Ingenting ga noe resultat.

Sto ingenting i haynes boka om at det var rele til kjørelysene, fant bare noe til tåkelysa. Noen som kan bekrefte/avkrefte om det er rele til lysene?

Merker også det at det klikker i et rele når jeg vipper hendelen til første hakk (parklys), men klikker ikke når jeg vipper til neste. Er ikke helt sikker, men mener å huske at det har klikket da før.

La også merke til enda en ting :D

Når jeg skrur på fjernlyser, så fortsetter H4 pæra å lyse i tillegg til H1 pæra som ER fjernlyset, skal det være sånn?

Mange spørsmål, men håper noen kan svare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips?

Ingen forslag er for dumme nå, får jeg ikke fikset det så sliter jeg litt med gatebil i helga :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.