Hvaslags lim tåler konstant opphold i bensin og E85?

Anbefalte innlegg

Finnes det noe lim i vanlig handel som tåler livet inni en bensintank?

Vet at de eksisterer spesialmidler for romfart og luftfart, men hva med komersielt tilgjengelige produkter til en hunderelapp eller to?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd, men epoxy er jo veldig sterkt og tåler det meste.

Er det plast som skal limes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var uheldig å lagde et hull i toppen på bensintanken på gti'n en gang (don't ask....). Tok tanken av og gjorde godt reint og la på en god klatt med aralditt. Nå var dette utvendig da, men har fungert i maaangen år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tettet en lekkasje på påfyllingsrøret med Loctite Steel Epoxy, den var anbefalt (i følge pakningen) til bruk på f.eks. drivstofftanker. Kjøpte denne hos Tools.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode tips.

Skulle ha presisert litt bedre da jeg er på jakt etter et fleksibelt produkt med konsistens tilsvarende tech7 og silikon. Tanken var om det kunne brukes til en stygg modifisering av kurven som bensinpumpe ligger oppi, og da må stoffet både fylle ut en del tomrom (minst 1,5cm) , og det må kunne tettemellom metall og plast.

Men tipper at det er ønsketenkning å finne egnet stoff til formålet, så da må jeg nok heller kjøpe meg noen orginaldeler som lettere lar seg modifisere til formålet, enn delene som pr i dag sitter i tanken. Det er nok det tryggeste i lengden.

Til info så har jeg også tidligere lappet utvendig på en rusten motorsykkeltank med et to-komponent stoff, husker ikke merket men det var betegnet som "kjemisk metall". Holdt fint i et par år inntil det igjen begynte å lekke siden stoffet ble påført rett på rust.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er piskede ikke enkel...fleksibel også... ;-)

Da spørs det gitt, alle de typene som er nevnt over er harde som fy. Det eneste stoffet jeg da kan tenke meg er karosserikitt, men om det tåler bensin og slikt vet jeg ikke.

Det jeg vet er at det kan legges i tykke lag og det er en smule fleksibelt i hvert fall, men jeg tror ikke det blir bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal banne på at sikaflex holder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.