#1 Skrevet Mai 14, 2013 Vurderer å skifte ut strømtilførsel til bensinpumpa nedi bensintanken, pga skifte til 044 pumpe. Spørsmålet er hvaslags kabel jeg bør ha som tåler konstant opphold i tank uten at isolasjonen går i oppløsning over tid. Ser at 034 motorsport skriver dette ifm noen bensinpumper: "Tefzel fuel proof wiring inside can, same as what is used by the OEM's". Er det dermed noe i at enkelte isolasjoner går i oppløsning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2013 Du trenger vel egentlig bare benytte en kabel med gummi legering istede for plast som morkner bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2013 Det rare er at de orginale virker som hard plast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2013 öhlflex; dessverre ikke ett Nexans produkt, men vi har noen varianter vi også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2013 Enig med Steinar, de orginale kablene virker som de har en hardplast legering.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 15, 2013 ETFE isolert ledning http://en.wikipedia.org/wiki/ETFE http://www.transcanadawireandcable.com/TEFZEL.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 15, 2013 Har fått tips om at helt vanlig PN-kabel bør holde. Den er motstandsdyktig mot mørtel og mye rart av syrer/baser. Synspunkter på om den vil holde i bensintanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 16, 2013 Den vil sikkert holde, men rk er heller å foretrekke i bil grunnet at rk er mangeleder fremfor pn som er flerleder. Om isolasjonen er den samme kan sikkert John-Arne svare på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2013 Ikke bruk PN i bil! Den har kun 7 ledere og er alt for stiv. Bruk i tilfelle RK som Bjørnar sier. Den brekker ikke så lett mtp. vibrasjon i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2013 Den vil sikkert holde, men rk er heller å foretrekke i bil grunnet at rk er mangeleder fremfor pn som er flerleder. Om isolasjonen er den samme kan sikkert John-Arne svare på Den har samme isolasjon (ihvertfall Nexans sin) og holder fint til dette bruket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2013 Ikke bruk PN i bil! Den har kun 7 ledere og er alt for stiv. Bruk i tilfelle RK som Bjørnar sier. Den brekker ikke så lett mtp. vibrasjon i bilen. Generelt sett et godt tips. I dette tilfellet tror jeg likevel det går bra, idet jeg i såfall har 1,5 kvadratmillimeter kabel som stripses fast i slangen som går fra pumpa og opp i lokket. Kabelen er dermed kraftig nok og får relativt lite bevegelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...