#1 Skrevet Mai 15, 2013 Jeg har en golf 4 2002 mod 1,9tdi 4x4. Mitt problem er at det lyser på ABS OG ESP. Har lest av feilkoder: 778 steering angle sender -G85 Mechanical fault 493 ESP - sensor unit -419- Faulty Jeg har kontrollert med hidden at rattvinkelsensoren registrerer dreining på rattet - ok Sikring til ABS, nr9 i sikringsboks er hel - ok Noen som vet noe her? Evt om disse to har en sammenheng... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2013 ESP knappen på dashbordet henger heller ikke inne når jeg trykker på den. Noen som vet om dette er en bryter som henger inne eller bare gir signal ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2013 Om du har deaktivert ESPen, også stopper du bilen for så å starte den igjen skal da ESPen vere aktivert igjen. Så dette er bare en impulsbryter som ikke blir verende inne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2013 prøv og grunn instill rattvonkel sensor da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2013 Skal kalibrere rattvinkelsensoren neste uke, men tenkte hvis ikke det hjalp om hva annet det kunne være. Må vel sikkert bytte i rattet ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2013 Jeg er usikker på hva som er kritieriene for å trigge "Mechanical fault" på rattvinkelsensoren, men dersom den er fokkt så vil jo den jo selvfølgelig kødde til det hele. Det er jo en ganske "bastant" feilmelding, så det spørs nok om ikke det stemmer men prøv å resette DTC'en og se om den dukker opp igjen (umiddelbart, -eller etter en tids kjøring). Hvis det IKKE er rattvinkelsensoren, så tenker jeg at det kan være en abs sensor som ikke fungerer lenger. Da vil hverken ABS'en eller ASP systemet fungere, iom at softwaren ikke har peiling på hvor fort det hjulet rotere lenger (og derfor kan heller ikke softwaren handle deretter). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...