Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på jakt etter en 5 trins girkasse fra feks. vw golf mk2 diesel.

 

Skal ha den i en mk1, noen som har til salgs?

 

988 76 799

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis har en liggende, spørsmålet er hva du vil betale for den. Han har lagret på den for å bruke den selv men ettersom han hverken har golf eller planer om å skaffe en golf med det første tipper jeg han selger om han får bud over 2k...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med girkasse fra caddy 1.9TDI? Har komplette wireoverføringa også som følger med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000+ + frakt fra Sola blir nok ei dyr kasse til slutt. Vet du hvilke girkassekode det er ?

 

 

Jeg har girkasser og waiere liggende, men tenkte å beholde stag og waier som originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

250,- i frakt for under 25kg, kan evt si 2000,- ink frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassa veier kjapt 40kg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Er det noen som har en 5 trins diesel girkasse fra feks. golf 2?

90mm flenser.

 

Transport kan alltids ordnes.

 

Er det noen som har erfaring med å bruke fra bensin? Jeg har gti kasser liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Er det noen som har en 5 trins diesel girkasse fra feks. golf 2?

90mm flenser.

 

Transport kan alltids ordnes.

 

Er det noen som har erfaring med å bruke fra bensin? Jeg har gti kasser liggende.

 

 

Går fint å bruke kasse fra bensin, men du får lavere utveksling. Altså bedre akselerasjon, men lavere toppfart. Med påfølgende høyere turtall når du kjører i for eksempel 100 km/t.. Jeg kjørte bensinkasse i min GTD, og den toppa vel ut på 160 km/t, men den akselererte styggodt da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, jeg trodde det var omvendt som ga aks jeg. Bensinmotor og dieselgir.

 

Hvordan var det å kjøre med da? ca rpm ved 100kmt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ei stund sida jeg hadde den bilen, men jeg tror den lå på ca 3000 i 100 km/t..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å bruke kasse fra bensin, men du får lavere utveksling. Altså bedre akselerasjon, men lavere toppfart. Med påfølgende høyere turtall når du kjører i for eksempel 100 km/t.. Jeg kjørte bensinkasse i min GTD, og den toppa vel ut på 160 km/t, men den akselererte styggodt da :)

 

Er det så stor forsjell fra dieselkassene da? Mk3 dieselkasse er mye mer langbeint enn mk2 sine. I T3 er bensinkassene mer langbeinte enn dieselkassene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt forskjell, pga at en diesel har mer dreiemoment men ikke så mye turtall.. En bensinbil ligger kanskje på 6500 omdr når det røde feltet begynner, men en dieselbil begynner på kanskje 4500 omdr..

Dvs at setter du ei dieselkasse i en bensinbil så får du lavere akselerasjon, men høyere toppfart fordi du har mer turtall.. Mens på en dieselbil vil du få høyere akselerasjon pga lavere utveksling i kassa.. Men påfølgende lavere toppfart fordi du ikke oppnår det samme turtallet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyere girkasser så er det større forskjell på diesel og bensin men på 020 kassene så er det ikke så alt for stor forskjell. Alle kassene har ubrukelig korte gir til dieselbruk :P Lurer en på noe rundt 020 kassene: http://www.brokevw.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, jeg blanda med noe annet, tenkte 4 trins på gti. Da ble vist aksen bra.

 

Jeg har mk1 gti kasse så skal prøve det i løpet av vinteren.

 

Takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mange 5-trinns 020 kasser liggende å slenge, går BILLIG...

De ligger i Ørsta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.