Gjensidige, helt latterlig

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som de fleste sikkert har fått med seg, ble min røde audi a4 b5 ødelagt av en kar som ikke holdt vikeplikten i en 80-sone.

 

Når ulykken skjedde, var bilen i utgangspunktet solgt. Alt var avtalt, sum og alt var vi enige om. Jeg skulle få 40 000 for den. Det var også ny eier (en av mine beste kamerater) som kjørte bilen når ulykken skjedde. Jeg satt bare på.

 

Jeg kjøpte bilen selv for 35 000 (den hadde noen mangler så jeg fikk den ganske billig) for et år siden, og har lagt ut omtrent 20 000 på den.

 

I dag fikk jeg en telefon fra takstmannen, og sa at lignende biler lå til ca 24-25 tusen kroner. Jeg kunne få 26 for min sa han. Noe jeg selvsagt reagerte på. Jeg synes den summen er helt latterlig, og hadde jeg fått et slikt bud på bilen hadde jeg blitt fornærmet.

 

Hva mener dere jeg bør gjøre? Noen som har noen tips i slike saker?

 

Setter pris på all hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri godta første bud fra en takstmann. Her er det bare å forhandle.

 

Finn lignende annonser på bilene og bruk dette, hva du har gjort med bilen er dessverre ikke noe du får igjen for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri godta første bud fra en takstmann. Her er det bare å forhandle.

 

Finn lignende annonser på bilene og bruk dette, hva du har gjort med bilen er dessverre ikke noe du får igjen for.

 

som sagt, stå på kravet ditt, det kan ta tid, men dem kan ikke gi slike skambud.

finn annonser som har gode priser, listeprisboka dems er en bløff.

min kamerat ble frastjålet en 200sx, de ville gi han 120k, endte på 180k da dette var 98 eller 99 modell (siste som ble lagd)

de argumenterte med at han kjøpte bilen billig og derfor ikke kunne få full pris, men om man arver en bil så skal man da uansett få igjen kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp.

 

Mange glemmer visst at forsikringsbransjen "tjener" penger på å betale ut minst mulig hvis ulykken skulle være ute å gå. Og derfor er de vel så aggressive på å gjøre det, fordi mange glemmer hvordan de tjener penger og derfor takker ja til noe de ikke skulle gjort.

 

Så ikke godta noe slikt uten videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble tilbudt 15.000.- for en 96 A6 2.5tdi quattro, kmstand 380.000.

 

Gjenstridige.

 

Endte opp med 77.000.- , så bare å stå på krava.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når sykkelen min blei stjelt prøvde Gjensidige seg på meg og. 1 år gammel Zx10r Motogp Edition med 4 tusen km på telleren, nypris på 250 000 kr. Fekk tilbud på 130 000 første gang for dette var visst det dei låg til salgs på Finn for.

Takstmannen kunne ikkje ha mykje peiling på sykkel for han sammenlignet med forrige modell og laveffekt. Min var lovlig fulleffekt. Endte opp med 195 000 til slutt så stå på krava dine:) Fekk til og med ein unnskyldning for første tilbudet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for flotte innspill.

 

Jeg har allerede klart å få han opp til 30 000, og at jeg får beholde bilen.

 

Føler ikke at det er helt nok, da jeg aldri klarer å få en tilsvarende bil for den summen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye har de tatt for bilen da?

 

Jeg knuste en V70R AWD og etter halvannet års saksgang hos Politiet vilke de tilby meg 30.000kr.

Jeg tok heldigvis vare på annonser fra lignende biler rett etter krasjen. Og de ga meg tilbud ut i fra en standard V70. Etter ett par oppklarende mailer fikk jeg kjøpe vraket for 10.000kr og fikk utbetalt 133.000 for bilen.

 

Bare motoren gikk for 10.000kr til en kompis så..

 

Dersom de tar betalt for vraket og du får 30.000kr så er det jo akseptabelt i mine øyne. Du kan selge deler som sikkert innhenter totalsummen på 40.000kr du skulle solgt bilen for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er rimelig knust, og det er egentlig bare motoren jeg kan selge tror jeg.

 

Ene felgen hadde visst fått seg en trøkk sa de dessverre.

 

Jeg har sagt jeg kan akseptere 35 og beholde bilen, og det er virkelig bare 5 000 mer enn de har tilbydd. De bruker faktisk mer penger på å vente og krangle enn at de bare gir meg de ekstra 5 000 med en gang.

 

Kan jeg be om en annen takstmann? En nøytral en?

 

Er sykt merkelig at jeg som Storebrand kunde havner i en ulykke med en Gjensidige kunde, der sistnevnte skal betale da det var han som brøt vikeplikten. Så er det de som skal betale som tar taksten :S Selvsagt prøver de å slippe billig unna da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, bare stå på. Er du uskyldig skal du ikke tape på dette. Men som jeg sa, hva du har gjort med bilen blir ett tap.

 

Bare å pushe på, de vil så klart ikke betale mer enn de må, hvem vil vel det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er bare å stå på krava, jeg ble tilbudt 74k for min S4 når den ble stjålet (og kondemnert), jeg viste kvitteringer på overhaling av understell og motor, pluss en hellakering. Endte opp med å få igjen 101, som var en god del mer en listepris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde samme her. Bilen lå til salgs for 150 000. Hadde bud på 140 000 når det smalt. Fikk tilbud på 75 000 av forsikringen. Kranglet det opp til 110 000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får bare stå på mitt, jeg synes det er fair med 35 tusen for den bilen, ihvertfall siden den i utgangspunktet allerede var solgt for 40.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er vel innafor, hadde vel sikkert takket ja på det jeg og. Surt er det allerede uansett! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er rimelig knust, og det er egentlig bare motoren jeg kan selge tror jeg.

 

Ene felgen hadde visst fått seg en trøkk sa de dessverre.

 

Jeg har sagt jeg kan akseptere 35 og beholde bilen, og det er virkelig bare 5 000 mer enn de har tilbydd. De bruker faktisk mer penger på å vente og krangle enn at de bare gir meg de ekstra 5 000 med en gang.

 

Kan jeg be om en annen takstmann? En nøytral en?

 

Er sykt merkelig at jeg som Storebrand kunde havner i en ulykke med en Gjensidige kunde, der sistnevnte skal betale da det var han som brøt vikeplikten. Så er det de som skal betale som tar taksten :S Selvsagt prøver de å slippe billig unna da.

 

Var på motsatt side av en slik sak for noen år siden, var uheldig på glatta og traff en bil bakfra. Første kravet som kom fra motpart var på 32.000, dette på en rusten gammel Mazda 323.. Etter at mitt forsikringsselskap hadde sett på saken ble det redusert til 10, noe jeg fortsatt synes var mye, men iallfall mye mer riktig for skaden som hadde skjedd..usikker på saksgang den gangen, men kravet på 10 ble stående...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å tyne på, vis fram den skriftlige avtalen dere har om salget, og summen, så skal det gå greit. Hvis du kan selge den for 40 er det markedsprisen,

så enkelt er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.