#1 Skrevet Mai 15, 2005 Har en 1998 Passat 1.8T. Den bruker vel mye olje og jeg har forstått det sånn at ventilstyringene kan være slitte. Har sett på nyoverhalte topper til knappe 10tusen og nyoerhalte motorer til ca 25tusen. Skifter jeg topp må jeg forsikre meg om at det ikke lekker lenger nede så jeg ikke er like langt. Noen som vet hvem som har sånnt noe. Skal ringe Norsk Bildelesenter til uken, har inntrykk av at de vet hva de driver med. Er sånnt billigere i Sverige?? God 17.mai alle sammen*S* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2005 Har en 1998 Passat 1.8T. Den bruker vel mye olje og jeg har forstått det sånn at ventilstyringene kan være slitte. Har sett på nyoverhalte topper til knappe 10tusen og nyoerhalte motorer til ca 25tusen. Skifter jeg topp må jeg forsikre meg om at det ikke lekker lenger nede så jeg ikke er like langt. Noen som vet hvem som har sånnt noe. Skal ringe Norsk Bildelesenter til uken, har inntrykk av at de vet hva de driver med. Er sånnt billigere i Sverige?? God 17.mai alle sammen*S* Hvor langt har motoren gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2005 ja det lurer jeg å på?? virkes som en litt for ny bil som trenger motoroverhaling seff kan det jo være ventiltettingene,men du kjøper da ikke en nyoverhalt topp før det,ventiltettingene bytter du jo fort!trenger ikke ta av toppen en gang,er jo vært et forsøk,hvor mye olje er det snakk om i forbruk da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2005 Hvordan tar man ut ventiltettingene? Bare å dra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2005 Motoren har gått knappe 180 000 km og jeg fyller på ca 3-4 dl pr. 50mil.. Pluggene ser fine ut.(Trodde de skulle være oljete visst det var der oljen kom inn) Motoren ryker ikke heller, og under bilen er det tørt.....skjønner ingenting bortsett fra at jeg fyller olje og at jeg har en god bil og en flott motor..sånn bortsett fra det med oljeforbruket da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2005 Takk for rådet angående skifte av ventiltettingene. Regner med en finner ut hvordan man skifter de i Haynes sin rep.håndbok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...