Vannlekkasje på radiator, beste løsning?

Anbefalte innlegg

Hei.

Oppdaget idag at det var en liten "dam" under bilen idag:-O

Fant ut at det var på ved sveis på nedre feste på radiatoren.. S2 sedan

Burde jeg ut radiatoren og så det sveises? Er ikke snakk om noe store hull..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kanel eller macgyver (eggehvite) skal visst funke..

Men ville fått den loddet, hvor stort er hullet? Om det er bittelite så kan du bruke 2 komponentslim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så lite at jeg såvidt kan se det, fant det ved å blåse på litt trykk i systemet. Takk for tips!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg puttet på et tettemiddel jeg kjøpte på BilXtra, det har fungert i ett år allerede uten problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tettemiddel fungerer antakligvis det også, men har sett mange uheldige bivirkninger av dette.

Bla helt tette radiatorer, havarerte vannpumper, rust i kjølevann, termostater som setter seg osv, så vær varsom med bruk av dette.

Har nylig måtte rense en radiator, samt resten av kjølesystemet på en bil der dette var brukt for og tette en eller annen mindre lekkasje, den radiatoren var omtrent pottetett, samt resten av kjølesystemet hadde mange 'klumper' i seg etter dette tettemiddelet.

Hvor tettemiddelet ble kjøpt, vet jeg derimot ikke.

Just my words :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.