Anbefalte innlegg

Eg har nybygt 1,6TD motor med 5w40 olje og biltemamåler.

syns trykket er i laveste laget noen synspunkter

 

Kald motor 4 bar på tomgang

Varm motor 1,2-1,4 bar på tomgang

 

Eg har ikke peiling på hva som er normalt på disse så kan være det er helt normalt men kjedeligt vis det ikke er det:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er snakk om -83 Golfen du har i signaturen så er fabrikkhidden 1.2-1.5bar på tomgang ved varm motor.

Kan gjerne gå på 10w40 olje også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk kan eg bruke 10w60 olje uten å få problemer? den er vel litt tykkere når den er varm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette trykket er normalt. Minimum som regel er 1 bar på tomgang og det har du.

3 bar på 3000rpm bør den også ha :)

Ville ikke bekymret meg for trykket om det var min ræserdiesel golf ! : ja : !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at det ikke stiger til 3bar på 3000rpm ingen reaksjon når motoren er varm muligt det er måleren som er bugg får prøve å bytte i dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener definisjonen for oljetrykket til VAG er 2bar ved 2000rpm når olja er 80grader.....tror ikke du trenger å være bekymret :)

 

edit: en ønsker heller ikke for høyt trykk, da det gir lavere flow over lagerene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått på ny måler har 0,7bar på tomgang og 1,5 bar på 3000 omdr syns det er snaut eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det hørtes lite ut. min 2 bar ved 2000rpm ved olje temp på 80 grader. Har du byttet lager osv på mellomakslingen også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet ikke lager på mellomakselen nei de virket veldig bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med en ny giver og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp byttet giver og i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge fra biltema? Hadde kanskje vurdert og fått på en slange rett på ett manometer for og utelukke dårlig elektronikk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke biltema giver og måler i dag. Er nok for mye klaring på ett lager eller noe. Vi målte ikke klaringen bare smalt på nye lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med kontrollampen? Lyser den noen gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den orginale sensoren er ikke tilkoblet siden den nye nå står i hullet dens i toppen så det vet eg ikke .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde montere en Y-kobling slik at oljelampen fremdeles fungerer. Ingenting varsler deg så godt når du kjører som en rød varsellampe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du ut trykksignal i toppen?

 

hvis, prøv å sett den på oljefilterhuset, så skal du se at måleren til oljetrykket endrer seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Gøran, vært borti det samme på min.

Hent oljetrykk fra filterhuset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjengene i filterhuset er gjenger opp til m12 bsp så litt problematisk å finne passende t som går over til 1,8npt. Har tenkt tanken men gamle motoren hadde sensoren på samme plass og mer trykk. Satser på det er greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smekke på en biltema spacer plate for testing?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en slapp fjær på overtrykksventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har y stykke der ute på lokalet. Bare prøv den. M10 og 1/8 npt eller noe... husker ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel ikke måle trykket på siden i toppen der, da blir det ikke riktig tror jeg. Må måle på oljefilter holderen. Målte på siden av toppen der selv en gang, det viste ikke riktig i forhold til på oljefiletrholderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel ikke måle trykket på siden i toppen der, da blir det ikke riktig tror jeg. Må måle på oljefilter holderen.

 

Ja men då er jo den saken avklart og då er nok trykket riktig :) så har eg bekymret meg helt uten grunn:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så har eg bekymret meg helt uten grunn:p

 

Er vel bedre det enn å ikke bekymre seg for noe før det smeller?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.