#1 Skrevet Mai 17, 2013 Eg har nybygt 1,6TD motor med 5w40 olje og biltemamåler. syns trykket er i laveste laget noen synspunkter Kald motor 4 bar på tomgang Varm motor 1,2-1,4 bar på tomgang Eg har ikke peiling på hva som er normalt på disse så kan være det er helt normalt men kjedeligt vis det ikke er det:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2013 Dersom det er snakk om -83 Golfen du har i signaturen så er fabrikkhidden 1.2-1.5bar på tomgang ved varm motor. Kan gjerne gå på 10w40 olje også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2013 Takk kan eg bruke 10w60 olje uten å få problemer? den er vel litt tykkere når den er varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2013 Dette trykket er normalt. Minimum som regel er 1 bar på tomgang og det har du. 3 bar på 3000rpm bør den også ha Ville ikke bekymret meg for trykket om det var min ræserdiesel golf ! ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2013 Problemet er at det ikke stiger til 3bar på 3000rpm ingen reaksjon når motoren er varm muligt det er måleren som er bugg får prøve å bytte i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2013 mener definisjonen for oljetrykket til VAG er 2bar ved 2000rpm når olja er 80grader.....tror ikke du trenger å være bekymret edit: en ønsker heller ikke for høyt trykk, da det gir lavere flow over lagerene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2013 Då har eg fått på ny måler har 0,7bar på tomgang og 1,5 bar på 3000 omdr syns det er snaut eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2013 ja, det hørtes lite ut. min 2 bar ved 2000rpm ved olje temp på 80 grader. Har du byttet lager osv på mellomakslingen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2013 Byttet ikke lager på mellomakselen nei de virket veldig bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 25, 2013 Har du prøvd med en ny giver og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 25, 2013 Jepp byttet giver og i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 25, 2013 Begge fra biltema? Hadde kanskje vurdert og fått på en slange rett på ett manometer for og utelukke dårlig elektronikk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 25, 2013 Ikke biltema giver og måler i dag. Er nok for mye klaring på ett lager eller noe. Vi målte ikke klaringen bare smalt på nye lager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 25, 2013 Hva med kontrollampen? Lyser den noen gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 25, 2013 Den orginale sensoren er ikke tilkoblet siden den nye nå står i hullet dens i toppen så det vet eg ikke . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 25, 2013 Du burde montere en Y-kobling slik at oljelampen fremdeles fungerer. Ingenting varsler deg så godt når du kjører som en rød varsellampe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 25, 2013 Tar du ut trykksignal i toppen? hvis, prøv å sett den på oljefilterhuset, så skal du se at måleren til oljetrykket endrer seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 26, 2013 Enig med Gøran, vært borti det samme på min. Hent oljetrykk fra filterhuset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 26, 2013 Gjengene i filterhuset er gjenger opp til m12 bsp så litt problematisk å finne passende t som går over til 1,8npt. Har tenkt tanken men gamle motoren hadde sensoren på samme plass og mer trykk. Satser på det er greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 26, 2013 Smekke på en biltema spacer plate for testing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 26, 2013 Kan det være en slapp fjær på overtrykksventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 26, 2013 Jeg har y stykke der ute på lokalet. Bare prøv den. M10 og 1/8 npt eller noe... husker ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 26, 2013 kan vel ikke måle trykket på siden i toppen der, da blir det ikke riktig tror jeg. Må måle på oljefilter holderen. Målte på siden av toppen der selv en gang, det viste ikke riktig i forhold til på oljefiletrholderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 26, 2013 kan vel ikke måle trykket på siden i toppen der, da blir det ikke riktig tror jeg. Må måle på oljefilter holderen. Ja men då er jo den saken avklart og då er nok trykket riktig så har eg bekymret meg helt uten grunn:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 26, 2013 så har eg bekymret meg helt uten grunn:p Er vel bedre det enn å ikke bekymre seg for noe før det smeller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...