#1 Skrevet Mai 17, 2013 Hva er forsjellene på alle de forsjellige ECU'ene? Hvilke er det som kan flashes og hvilke må loddes? Hvilke kan brukes omhverandre? 96 modellene hadde vel et litt spesielt ledningsnett mener jeg og huske.. Har en ECU liggende med nummer: 8D0 907 558 E, stammer fra en -99 A4 1.8TQ, kan denne brukes på eldre modeller foreks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2013 95 og 96mod kan brukes ommverandre, og de har et helt andeledes el-nett, så de kan ikke brukes på noe annet. Den ecuen du har kan brukes til biler med aeb motor, og chassinr 8D-W-080 000 (1998mod) og oppover fram til faceliften i 99. Det er mange forskjeldige ecuer til tilnermet like biler, utsyr, girkasse osv. er ting som angjør hvilken ecu som passer. Som nevnt har 95 og 96 helt andeledes ecu, denne har fem kontakter isteden for denne som har to. i 97 kom det da ny type ecu, som ligner på denne, men andre sensorer osv. I 98 kom det igjen nye sensorer og et annet instumentpanel som gjør at den du har bare kan brukes på 98-99modeller. På facelift kom de igjen med nye sensorer, nytt instrumentpanel og elektronisk gasspjeld som da førte til nye ecuer. Den ecuen du har er en utgått del og erstattet med ecu med delenummer: 8D0 997 558 CX, så disse to passer omverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2013 Denne ecu'en jeg har liggende er en slik som kan flashes har jeg forstått? Den skal det ikke loddes chip i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2013 Denne ecuen som er på bilde er ein lodde ecu. Det er jo allerede noen som har satt ein clips ramme der. Så er bare og vipe ut chipet. Den bosch lappen til høgre i bilde har sikkert stått på org chippet tidliger, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2013 Hmm okei, da veit jeg nå det.. Trodde dette var en stock ecu, altså ikke chippet.. Chipsenter Johan mente denne skulle flashes riktignok da men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 17, 2013 Så langt det er den på bilde så stemmer nok det eg sa. Og den ecuen stammer fra ein bil med gasswire. Dei allersiste DBW utgavane har flash bar ecu altstå sein 99. Også noen 2000modeller. Men du får flash chip av den typen som står i ramma, men dei er Blank på toppen der skriften er. Dei ecuene som er Flash bare er chippet lengre og har pinner på bare 2 sider. Og heiter. Feks am29F200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2013 Okei stemmer, tror denne ecu'en kommer fra en -99 modell men ikke facelift A4 med APU eller AEB motor. Ble tatt fra en skadet bil som ble vraket for en tid tilbake.. Den hadde wiregass ja mener jeg og huske. Noen måte og identifisere den ettermarkeds chippen som står i her da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2013 Okei stemmer, tror denne ecu'en kommer fra en -99 modell men ikke facelift A4 med APU eller AEB motor.Ble tatt fra en skadet bil som ble vraket for en tid tilbake.. Den hadde wiregass ja mener jeg og huske. Noen måte og identifisere den ettermarkeds chippen som står i her da? Nei, informasjonen oppå chippet sier ingenting om ka som er inni det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 17, 2013 Da vet jeg det, takker for info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 17, 2013 Denne ecu kommer med 99 prosent fra en 98 modell. 128kb plcc44 minne. Denne ecu kan ikke flashes over obd. Som også er nevnt dette er en bil med wire gasspjeld . Altså ikke e gass. 99 modellen av ecu fikk 512 kb minne og egass blei da brukt . Minne i ecu heter psop44 dette kan flashes. Ofte bord flash da obd er ustabilt . Av bildet ecu er fiklet med da sokkel står i. Eneste muligheten og finne ut hva som er der er og lese ut dette med en programmerer og sammenligne mapper i software. Johan Chipsenter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 17, 2013 Takk for info, ecu'en er kasta tilbake på lageret da, var ikke noe bruk i den allkavel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 17, 2013 95 og 96mod kan brukes ommverandre, og de har et helt andeledes el-nett, så de kan ikke brukes på noe annet. 95-96 har gassvaier, mens nyere er elektronisk (DBW). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 17, 2013 95-96 har gassvaier, mens nyere er elektronisk (DBW). Feil. AWT motoren som fikk E-Gas. Dvs -99 Facelift og nyere, AEB, fra 95 til -99 (før facelift) motoren har Wire-gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...