#1 Skrevet Mai 17, 2013 legger ved et lite video klipp i 1 og andre giret . er montert åpent filter m varmskjold. men spørsmålet er om resirken er inntakt? har hørt folk komentere også at wg lage ikke den lyden den skal lage? noen som har noen kloke ord ang dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2013 Høres mye ut som en resirk ventil som ikke åpner helt som den skal der ja, mye trykk hadde du før du girte? Hvilken fjær står i resirkventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2013 står orginal wg fjær. har 1.9 bars liggende splitter ny. på slutten av andre gire tipper jeg ca 1-1.2 bar. 1.2 bar er maks på den bilen . får den ikke videre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2013 Mente fjæra i resirkventilen.. Oppsett på motor? Vanlig chip gir ikke så mye mer enn 1.2-1.3 bar så det høres i allefall ikke så rivruskende gale ut da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2013 Høres ut som resirken ikke åpner, så trykket går baklengs gjennom skovlene i turboen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 17, 2013 Det er resirken som er stengt, lyden du hører er lufta som slår frem og tilbake mellom gasspjeld og skovlene på turboen.. Er det original resirk.ventil som står på? Da kan den ha takket for seg Kjørte biltema sin resirk jeg, på 1.6 bar trykk uten problem, tror den koster 599 Ellers er det masse å velge i på markedet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2013 Som Dag Ivar over meg sier her så er nok dette årsaken. Biltema har/hadde en god resirk ventil, har aldri hatt denne selv men har sett den i flere biler der de har fungert meget godt. Men vet ikke om de selger disse lengere, kan ikke finne de på nettsidene deres i allefall..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2013 aner ikke hva slags fjær det står i den lille alu resirken... men syntes også at den dreiv og tullet.. har også det berømte probleme at vist jeg trøkker bilen godt ut på giran for å trø inn clutchen så stopper bilen . har lest at mange har fikset problemet med ny resirk stusset litt på den fra biltema. burde jo funke greit da? har kun effektanlegg fra catback.(har 2stk cat erstattere) men ikke satt på enda og chip mtm 303. fant en liten sprekk i eksos manifoild også. men det er jo vanlig på disse .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 17, 2013 http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Tuning/Ytelse/Avlastningsventil-resirkulerende-33226/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 17, 2013 Den på linken du sendte er ikke lik min, jeg kjører gt3071r-oppsett fra 034motorsport og med biltema sin resirk. ventil. Ikke noe problem det Det du kan gjøre er å åpne ventilen, og smøre opp stempelet på den med olje. Det måtte jeg gjøre rett etter jeg hadde montert den. Fettet inni smører ikke godt nok, så den kan låse seg både i åpen og stengt stilling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 17, 2013 må vell smørre opp. ja tenkte også på gt3071 r oppsett:D pluss div rs2 mods .. hadde vært utrulig gøy! satser på og få smurt opp resirken i neste fri uka jeg jobber 1 uke på og fri 1 uke . jobb igjen i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2013 Kjør nå ikke hardt inntil du får ny/ordnet den resirkventilen din, med mindre du virkelig ønsker deg et turbohavari da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2013 står parkert så er ikke et problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2013 Kjørte i noen mnd. uten resirkventil jeg, gikk fint det Turbo var da 210kkm gammel, om ikke mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2013 Jada, alltids noen som opplever at det går helt fint, men et flertall vil nok oppleve det motsatte Det er ikke uten grunn til at det er montert en avlastings/resirk ventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2013 Grunnen til at det er resirkventil er for å forbedre spool-up-tiden når man girer, for å resirkulere lufta inn i turboen igjen Men nok om det, finnes massevis av andre tråder som diskuterer levetiden med å blokkere det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 19, 2013 Setter man på åpen ventil vil man få noe feil blanding ved girskift/gå sv gassen.. Fordi LMM har målt opp luftmengden før turbo. Så når man slipper opp og resirken slepper igjennom så kommer den lufta tilbake inn foran turbo. Slipper man det rett ut vil jo ikke bensinmengden stemme med engang etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 19, 2013 min teori e når resirken ikke funker å slår trykket rett i skovlan så blir det feil blandig og div derfor stopper den av og til ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 19, 2013 Det er korrekt, resirk er låst, sånn at lufta slår tilbake og bremser opp turboen, og da slutter den å suge luft, og lmm tror at motor ikke sviver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 19, 2013 akkurat ja. jaja får kjøpe en biltema sirk bare for å ha i reserve:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...