Anbefalte innlegg

jau, det skrangler under bilen når jeg gasser og når jeg kjører over fartshumper og andre ujevnheter i veien.

kan det være noe løst inni eksosanlegget eller noe?

bilen har begynt å drekke olje og bensin også :/

er en audi 80 1990 2.0E det er snakk om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være katta som har tatt kvelden,hadde på min tidligere audi en skranglelyd,tok av katta og det viste seg at inmaten var løs,så jeg banka ut alt og vips var skrangle lyden borte,menne det var kommet en skikkelig stygg lyd av eksosanlegget,så jeg sveiset på et rør,en kat erstatter,da ble det gromt : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aff. katta er vel evig dyr å bytte ? må jo ha den for eukontrollen sin skyld å.. ellers hadde man droppa den :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har _AKKURAT_ samme lyden. Og jeg kjørte rundt lenge i den tro at det var et feste eller noe bare som var løst. Men, det var katalysatoren som var smuldret istykker og innmaten ble blåst bakover i anlegget. Jeg anbefaler deg å få kikket på dette ASAP. Jeg kjørte rundt med det en stund, og tilslutt ble eksosanlegget nesten helt tett (av innmaten av kat'n) og enden på visa er at jeg må skifte ut hele eksosanlegget. Det som skjer er at innmaten blåses bakover over tid, og legger seg helt bakerst til slutt og tetter, og eksosen som da skal ut finner seg alternative veier ut, dvs. presser seg ut igjennom andre svakheter i anlegget og ødelegger på veien. Og ja, det er ganske dyrt å fixe, desverre : mad :

 

 

Edit: Jeg kan legge til at jeg fikk faktisk skiftet katalysator på bilfirmaet jeg handlet av sin regning. Men desverre var skaden allerede skjedd, da kat'n hadde vært defekt en stund og innmaten hadde allerede forflyttet seg bakover i anlegget på det tidspunkt kat'n ble skiftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

arf. lyden har vært der en stund.. så da er det sikkert tett og vrak hos meg også.

må alt demonteres for å sjekke det eller?

brukte bilen din mer bensin og olje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så kan det være så enkelt at en eller flere av varmedempemattene ligger og skrangler mot eksosrør/potter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

arf. lyden har vært der en stund.. så da er det sikkert tett og vrak hos meg også.

må alt demonteres for å sjekke det eller?

brukte bilen din mer bensin og olje?

 

 

Hvor skrangler det da? Hvis det skrangler i katalysatoren så slipper du vel unna med den skulle jeg tro, da er det vel løst bare. Men til meg skrangler begge pottene, da de er fulla av skrot fra katalysatoren. Jeg hører at det ligger der da jeg banker på dem, og det skrangler. Det skrangler også ved pådrag og tomgang.

 

Den bruker bensin ja? Oh yeah. Kom opp i over 1.5l på langkjøring på forrige Trondheimstur, det var da jeg endelig skjønte at det var noe alvorlig på gang. Tror ikke den bruker olje nei, oljenivået på motoren har vært det samme helt siden jeg kjøpte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.