S4 bensintank.. Mulig og fikse?

Anbefalte innlegg

Hei!

Igår tok jeg nedpå som f... Og lyddemperen på potta slo oppi bensintanken og lagde eit lite hol/rift.. E da mulig og fiksa med evt noke spesiell lim eller må eg ta ned tanken og få den sveist (evt pris på ny?) Og kor mykje arbeid e da og få ned tanken? Må ein av med diff og heile skittn?

Bilen e ein s4 2.2 sedan 1992 mod!

Mvh

Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakhjulsstillinga må ned, og stort sett er det best å bytte tanken. Pleier å være litt rust på dei som er vanskelig å få vekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det skal være mulig å reparere tanken med karroserilim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte dette til nødtetning på min Audi V8 http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_110&products_id=907

Men byttet tank pga at den var omtrent bort rustet.

Tar jo fort en helg å bytte om du har alt klart. Gjorde det selv på 2 helger siden jeg byttet alle foringene i samme slengen.

Byttet ble gjort uten løftebukk, klarer deg langt om du får bilen 40-50 cm opp og har 2 stk jekker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 biler med slik tank som har fått både rust og bank. stortsett alle tankene er dårlig over eksosen i framkant på tanken. Jeg hadde en A6 og nå S6 som jeg har hatt problemer med. A6'n lakk tanken som en sil. tømtet den og gjor godt reint og la på stål epoxy som skal tåle bensin og olje. joda det funket fint en liten uke så begynte det og lekke igjen. på S6'n lappet jeg det sammen på samme måte men med ett annet stoff jeg ikke husker navnet på. det holdt 2 mnd så var det på an igjen med svetting og beninlukt fra bilen. Så på begge bilene ble tankene byttet. Det er en smal sak egentlig og bytte tank. om du er effektiv og skru så går det en 6-7 timer første gang. første gang jeg byttet tanken gikk det nesten 10 timer med mange saftige gloser. på S6'n gikk det 4 timer effektiv skruing, Det også være sagt at alle skruene løsnet som en drøm. alternativt kan du ta tanken ned og få den sveist men tilstanden på resten av tanken må jo vurderes.

Ny tank koster deg rundt 12-13 tusen hos møller. betalte det for begge mine tanker.

for og bytte tank må du ned med bakdif. deler av mellom aksel, eksos. håndbrekk kabler,

løsne ned bakstillingen. 4 Stk bolter. senke den ned på jekken, så 5 skruer på tanken. en slange klemme. samt fjerne innerskjermen (Høyre) og på fyllingsrør. så kablene og rørene som går inn på tanken må vekk, så kan tanken tas ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

So mykje jobb ja.. Men diffen sleppe vell av om eg teke ned heile bakstillingen! Ny tank til 13k e uaktuelt for min del..

Passa tank fra s6 stv eller stv generelt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle tanker frå C3 og C4 biler med quattro passer, uavhengig om det er stv eller sedan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

So mykje jobb ja.. Men diffen sleppe vell av om eg teke ned heile bakstillingen!

Diffen sitter montert på traversen til bakstillingen, så den følger med ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.