Passer vindusviskerarmer fra Golf mk2 på en Golf mk1?

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet om vindusviskerarmer fra Golf MK2 med 10mm bolthull passer på mk1 golf med samme bolthull

Jeg vet at noen har forskjellige lengder på armene, men hvis armene passer i lengde, får jeg da montert dem på bolten??

Har nemlig fått tak i et par krommede armer fra en Mk2, men tør ikke kjøpe dem før jeg har spurt dere eksperter her på forumet :)

noen som vet? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens!

Ingen som vet?? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke gjort dette selv (ennå), men husker en bil som var presentert i bladet Tuning på seint 90-tall som hadde dette. Da havner viskerne lenger ned på ruta, så viskerbladene ligger mer eller mindre flush med frontrutepakninga i nederkant. Så meget bra ut og jeg synes det var fint at du spurte om dette og dermed minnet meg på at dette er en fin mod:). Jeg tar forbehold på at jeg ikke veit om man må bøye om armene, for å få riktig vinkel på bladene (tilsvarende man må gjøre om man bruker bakviskerarm fra G2 på Einser. Hvis ikke ligger ikke bladet parallelt med vinduspakninga).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Andreas.

Takk for tipset ditt. Ser ut på bilder av de respektive viskerne at det skal passe, men lurer på om bolten i vindusviskermotoren faktisk passer med hullet i viskearmfestet??

De har begge 10 mm mutter, men om de passer er en annen sak..

Andre som vet/har prøvd? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De passer IKKE overens.. har testet i dag:)

Men alt kan sikkert trylles til, men ikke match sånn uten videre i hvert fall.

Ikke er det samme deksel over mutteren heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ulik diameter på splinesene også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet var at bolten som stikker opp fra vindusviskermotoren har "riller" på seg for å bite seg fast i viskerarmen når den starter.

Men på mk2 viskerne var det ikke slike riller, som da resulterer i at viskerne ikke flytter på seg når man starter viskermotoren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er splines (riller) på MK2 viskerne også Marius. Er du sikker på at de ikke bare var slitt vekk på viskerne du prøvde?

Ser iallefall splines på gjennomføringene fra mekanismen på ETKA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.