Motorledningsnett til 1,8t vw passat og 1,8t Audi A4 er dette likt???

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om motorledningsnettet i en 97 passat 1,8t er likt til en 2000 A4 1,8t? Er det noen som har prøvd å sette 1,8t fra passat i en A4 før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke motorkoder er det snakk i her da?

Dersom det er en facelift A4, så har denne elektronisk gasspjeld og dermed er ikke ledningsnettet likt.

 

Motorkode AEB, AJL, APU har i allefall likt ledningsnett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motorkoder er jeg ikke helt sikker på men bilen jeg har tenkt å putte 1,8t i er en 2000 A4 Avant med facelift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok en del forsjeller ute og går på ledningsnett, motorstyring osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg og min bror puttet en AEB motor fra en 99mod passat i en 00mod A4 som det sto en APT motor med elektronisk gasspjeld i før. Motorledningsnettet er koblet til i bilen men det er ikke gnist eller bensin, kan det være startsperra?

Det kommer ikke opp noe symbol i instrumentet som viser at det er noe galt med startsperra.

På AEB ledningsnettet mangler det en hvit stikke som er på det gamle nettet som står sammen med resten av stikkene i boksen i vannkassa, er det noen som vet hva denne er til?

Har noen et koblingsskjema over AEB som jeg kunne sett på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som i det hele tatt har prøvd å sette AEB i nyere A4 med elektonisk gasspjeld før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vell ha ECUen til AEB?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har flytta over komplett motorledningsnett fra AEB med ECU. Fant ut at den hvite stikka går videre til et bensinrele som AEB ikke har og to av de ledningene går til ECU og det er vel derfor det ikke kommer bensin eller gnist men det må vel være en måte å få dette til å fungere uten å bytte hele ledningsnettet i hele bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er litt OT, men hvordan gikk dette gasspedalen? Hva gjorde du der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er litt OT, men hvordan gikk dette gasspedalen? Hva gjorde du der?

 

Jeg har ikke gjort noe med gasspedalen enda men det er hull i karosseriet til gasswire og visst jeg ikke kan feste den på pedalen flytter jeg bare over den fra passaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, greit å vite... Muligens at vi må bytte på en A4 jeg holder på å bygge sprut på nå, kjekt å vite at hullet er klart ihverfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke nettet har separat startsperreenhet, så ligger denne i speedometeret. Det vil si at du ikke får start på "ny" motor uten tilhørende speedometer. Alternativt må du få koblet ut startsperra i motorstyringa av noen som driver med slikt...

 

Glemte selvfølgelig å si at RF-ID brikka som sitter i nøkkelen til den "nye" motoren må også være i nærheten av leserhode som sitter rundt tenningslåsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bytta tenningslåsen med lesespolen, instrumentet og ECU fra passaten så nøkkelsymbolet slukker så startsperra er nok i orden men jeg tror problemet ligger i den hvite stikka som mangler på AEB ledningsnettet da dette er til bensinrele som går videre til ECU.

 

AEB har bensinreleet under rattstammen som er merket med 372 men APT har beninreleet i boksen i vannkassa som er merket med 30 og dette henger isammen med motorledningsnettet når man tar det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang gasspjeldet så kan du bare beholde gasspjeldet/innsuget til AEB motoren, legge opp wire og bruke AEB ledningsnett og ECU.

Hvilket nummer er det på ECU'en? Altså de 4 siste bokstavene, 557P eller 558E/M? Sansynligvis førstnevnte.

 

Du skal få start (men motor stopper igjen etter 1-3sek) selvom du har krøll med startsperra.

Du har sansynligvis da problem med det stikket som mangler, kan du legge ut bilde av det?

 

Dette symbolet skal lyse, for så slukke etter 2-3sek etter du har slått på tenninga, dersom startsperra er i orden og godkjent.

 

audi%20immo.jpg

 

Edit: Her har du et koblingsskjema av motorstyringsnettet, dog litt lite bilde, send meg evnt en PM så kan jeg sende det i større størrelse.

 

aeb_zps64520bd1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.