Anbefalte innlegg

Selv om dere kommer med bra råd og argumenter så vil jeg gå for billig dekk denne sesongen. Blir da enten Achilles eller Nankang NS2. Dette er fordi jeg er av den rastløse typen, kan ikke vente så lenge med å få på hjula mine! (flat fives) Da blir det heller å spare til noen premium dekk til 2014 sesongen. Høres dette ut som en rasjonell løsning? :)

 

Nei... synes ikke det :)

 

Synes du burde ha is i magen og vente til du får råd til de få hundre lappene ekstra til ordentlige dekk. Husk.. det er en håndflate som skiller mellom at bilen er på veien, eller drar av. Det skal ikke mye til for at det slipper, og slipper det, blir det garantert dyrere enn de hundrelappene du må ut med for litt dyrere dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper søppeldekk fordi du er rastløs og ikke klarer å vente noen uker, så tror jeg du vet svaret selv på om det er en god løsning eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste kontaktpunktet mellom veien og bilen er dekkene. Det alene sier vel nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres dette ut som en rasjonell løsning? :)

Nope.

 

Men ingen av oss er mora di, så du skal få lov til å gjøre som du vil. Kjedelig å måtte meie ned mor og barnevogn med barn i bare fordi du sparte noen kroner på dekkene (skremselspropaganda de luxe).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp de dekk du vil du og kjøre med hue det er vel det viktigste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sette på achilles dekk nå:) har hatt som du vet nankang før og har aldri hatt noen dårlig erfaring med disse heller. de støyer kanskje noe men det kan man leve med til den prisen:) Nå kjører jeg ganske rolig til vanlig så kanskje derfor jeg ikke har hatt noe dårlige erfaring på vått føre.. men syntes achilles strekker seg finere enn nankang. disse dekka er jo av den smålere typen uansett. så blir gøy og se !

Så lenger man kjører normalt med disse dekka tviler jeg på at man kan merke mye forskjell på grep osv. men prøver man, så slipper nok de fleste dekk grepet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kritikken går jo bla. på sikkerhetsmarginene her. Feks : Når det ene dekket vannplaner i 20 km/t mindre enn det andre så sier det seg selv at det kan gå fryktlig galt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kritikken går jo bla. på sikkerhetsmarginene her. Feks : Når det ene dekket vannplaner i 20 km/t mindre enn det andre så sier det seg selv at det kan gå fryktlig galt;)

 

Hvor står dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører andre året på Achilles dekk i 225.35.19. Jeg er godt fornøyd og kjøper det gjerne igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper jo ingenting at man kjører pent, for ulykker kan skje om man holder fartsgrensene også. Forskjellen kommer den dagen man må bremse/svinge unna noe uforutsett, og med de billige dekkene klarer du det kanskje akkurat ikke, mens om du hadde lagt en 1000-lapp ekstra i det kunne det ha gått. Man kan ikke ta høyde for alt som skjer i trafikken og bare si at man kjører pent, for det er de uforutsette tingene man logisk nok ikke har kontroll over.

 

Men nok moralpreken nå - bare husk på at det er ikke bare deg det nødvendigvis går ut over.

 

Edit: Sånn pengemessig kunne det ha vært en idé å kjøpt brukte kvalitetsdekk som ikke er for gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor står dette?

Det var et eksempel . Men har lest tester hvor forskjellen er stor mellom premiumdekk og kinadekk. Spesielt på vått føre.

 

Her er et utdrag fra testen i motor :

 

"Nankang Green/Sport :

 

Nankang er et stillegående dekk. Men det er også omtrent det beste vi kan si om dekket. Grepet og veiholdningen i dette dekket er ikke på et nivå som tåler sammenlikning med dagens moderne dekk. Grepet slipper lett sideveis både på vått og tørt underlag og det skjer vekselvis foran og bak. Dekket vannplaner i lav hastighet og rullemotstanden i dekket er høy. Med slike egenskaper kan det vanskelig konkurrere med de beste dekkene, selv om prisen er lav."

 

Frister ikke akuratt spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp de dekk du vil du og kjøre med hue det er vel det viktigste?

 

Ja gjør nok det og jeg kjører med måte, men j*vla mange andre som ikke gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor jeg leste dette men lurer på om det var en dekktest fra autofil. uansett mente de at det var bedre og kjøpe billigdekk istedenfor å kjøre på slitte/gamle premium dekk. Uansett er det vel grenser for hvor mye bedre et premium dekk kan være når man kjører max negativ camber og 5 størrelser for smale dekk som mange gjør?:) kan jo ikke være bra uansett.. Men jeg ser den, skulle jeg selv hatt nye dekk på familiebilen med kone og barn baki hadde jeg nok lagt til noe tusen ekstra. Og når det kommer til vinterdekk velger jeg kun dekk fra topp 5 lista..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var et eksempel . Men har lest tester hvor forskjellen er stor mellom premiumdekk og kinadekk. Spesielt på vått føre.

 

Her er et utdrag fra testen i motor :

 

"Nankang Green/Sport :

 

Nankang er et stillegående dekk. Men det er også omtrent det beste vi kan si om dekket. Grepet og veiholdningen i dette dekket er ikke på et nivå som tåler sammenlikning med dagens moderne dekk. Grepet slipper lett sideveis både på vått og tørt underlag og det skjer vekselvis foran og bak. Dekket vannplaner i lav hastighet og rullemotstanden i dekket er høy. Med slike egenskaper kan det vanskelig konkurrere med de beste dekkene, selv om prisen er lav."

 

Frister ikke akuratt spør du meg.

 

Er snakk om Acilles dekk da ikke nakang

 

- - - Updated - - -

 

Ja gjør nok det og jeg kjører med måte, men j*vla mange andre som ikke gjør det.

 

Sikkert de med premium dekk det hehe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert de med premium dekk det hehe ;)

 

 

Jepp, da føler de at de har en sikkerhet i dekka og kjører ekstra hardt. Var en B8 som suste forbi meg istad i dobbelfelts rundkjøring, han hadde dårlig tid... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lol... jeg tror en del misforstår hva enkelte vil fram til her.

 

Crappy dekk vs. premium dekk handler om du bruker 80 eller 100 meter på å stoppe. Om du bruker 30 eller 50 meter på å stoppe. Om du får vannplaning i 80 eller i 100kmt. Forstår du det litt bedre nå?

 

Det handler ikke om hvor fort du kan kjøre.

 

Folk kjører gris uansett hvike dekk man har.. det ligger rett og slett i vår natur å gjøre idiotiske ting.

 

Jeg har hvertfall ikke råd til å få en elg inn frontruta fordi jeg skulle være kjip å spare 2000kr på dekk.

 

Jeg har heller ikke samvittighet til å kjøre rundt med passasjerer i en bil som jeg vet har dårlige dekk, og som kan være med å avgjøre om noen skader seg eller ikke. Det handler om verst tenkelige scenario.

 

Jeg vil også presisere at de skumle opplevelsene jeg har hatt med billigdekk, har vært i helt normale hastigheter. Feks 80kmt på vått føre og overraskende vannplaning, ikke spesielt hyggelig.

 

men dette er selvfølgelig inviduelt. Det er mange ting man kan spare på når man handler bil. Felger feks. Men dekk synes jeg er en av de tinga som er totalt idioti å skulle spare hundrelapper på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lol... jeg tror en del misforstår hva enkelte vil fram til her.

 

Crappy dekk vs. premium dekk handler om du bruker 80 eller 100 meter på å stoppe. Om du bruker 30 eller 50 meter på å stoppe. Om du får vannplaning i 80 eller i 100kmt. Forstår du det litt bedre nå?

 

Det handler ikke om hvor fort du kan kjøre.

 

Folk kjører gris uansett hvike dekk man har.. det ligger rett og slett i vår natur å gjøre idiotiske ting.

 

Jeg har hvertfall ikke råd til å få en elg inn frontruta fordi jeg skulle være kjip å spare 2000kr på dekk.

 

Jeg har heller ikke samvittighet til å kjøre rundt med passasjerer i en bil som jeg vet har dårlige dekk, og som kan være med å avgjøre om noen skader seg eller ikke. Det handler om verst tenkelige scenario.

 

Jeg vil også presisere at de skumle opplevelsene jeg har hatt med billigdekk, har vært i helt normale hastigheter. Feks 80kmt på vått føre og overraskende vannplaning, ikke spesielt hyggelig.

 

men dette er selvfølgelig inviduelt. Det er mange ting man kan spare på når man handler bil. Felger feks. Men dekk synes jeg er en av de tinga som er totalt idioti å skulle spare hundrelapper på.

 

Jeg har ikke denne erfaringen med ACHILLES hjula om du beskriver og man kan heller ikke ta alle billighjula under en kam. Har du prøvd ACHILLES hjula?Hvis ikke blir det litt feil og si at de er dritt når man ikke har prøvd de. Akkurat som at jeg kan ikke uttale med om TOYO er bra eller ikke for jeg har ikke prøvd dem. Syns det er litt drøyt av deg og si " fordi jeg skulle være kjip å spare 2000kr på dekk" Har du tenkt på at 2000kr kan være jævelig mye for enkelte??Jeg kjøpte ACHILLES dekk for jeg hadde ikke råd til noe mer faktisk. Skulle jeg spart som noen de andre maser om i poster over her hadde det faktisk ikke blitt sommerhjul på meg i fjor så trangt hadde jeg det da. Får trøste meg med at jeg i hverfall har testvinner vinterhjul da: rolleyes jeg sparer litt på sommer hjul slik at jeg har råd til og kjøpe de beste vinterhjula, hadde jeg hatt råd hadde jeg kjørt det beste hele året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er snakk om Acilles dekk da ikke nakang

 

- - - Updated - - -

 

 

 

Sikkert de med premium dekk det hehe ;)

 

Vet det , tok det med bare for å vise litt om hvor dårlige disse kinadekkene kommer ut i test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det , tok det med bare for å vise litt om hvor dårlige disse kinadekkene kommer ut i test.

 

Greit noen av de gjør det dårlig, Men ACHILLES hjula er mye bedre og kjøre med enn nakang.Kan ikke si at alle kina dekk er dårlig på grunnlag det du skrev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte slike for noen uker siden i 245-40-19 til min Allroad, de holder seg på veien på tørt å har heller ikke fått de til å slippe på vått enda så over all forventning siden jeg hater billig dekk :)
Måtte flire litt i sta like etter jeg skrev her... Dro på rundt ei god å våt rundkjøring å låg plutselig sidelengs ut av den :D Så feste på vått ble plutselig løgn... Men morro var det!

:) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit noen av de gjør det dårlig, Men ACHILLES hjula er mye bedre og kjøre med enn nakang.Kan ikke si at alle kina dekk er dårlig på grunnlag det du skrev.

 

Jeg har aldri hatt Achilles dekk jeg , men har prøvd mange dekk av forskjellig kvalitet siden jeg tok lappen i 83.

Fant ut at du får som regel det du betaler for. Den regelen har ikke forandret seg for å si det sånn.

Har hatt vinterdekk m/pigg ( nokian ) som har sittet bedre på våt veibane en billige sommerdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke denne erfaringen med ACHILLES hjula om du beskriver og man kan heller ikke ta alle billighjula under en kam. Har du prøvd ACHILLES hjula?Hvis ikke blir det litt feil og si at de er dritt når man ikke har prøvd de. Akkurat som at jeg kan ikke uttale med om TOYO er bra eller ikke for jeg har ikke prøvd dem. Syns det er litt drøyt av deg og si " fordi jeg skulle være kjip å spare 2000kr på dekk" Har du tenkt på at 2000kr kan være jævelig mye for enkelte??Jeg kjøpte ACHILLES dekk for jeg hadde ikke råd til noe mer faktisk. Skulle jeg spart som noen de andre maser om i poster over her hadde det faktisk ikke blitt sommerhjul på meg i fjor så trangt hadde jeg det da. Får trøste meg med at jeg i hverfall har testvinner vinterhjul da: rolleyes jeg sparer litt på sommer hjul slik at jeg har råd til og kjøpe de beste vinterhjula, hadde jeg hatt råd hadde jeg kjørt det beste hele året.

Ja, jeg hadde de i 225 eller 215/35-18 på min A4 B5 1.8tq.

 

Og ja, jeg tør faktisk påstå at de fleste har råd til å vente en mnd og bruke 1000-2000kr mer på dekk. Jeg måtte gjøre akkurat det samme selv nå nettopp. Hos de fleste handler det om prioriteringer.

 

De fleste dekkforhandlere på nett har ganske gode kredittløsninger om dagen også forsåvidt, type 25kr for 3 mnd betalingsutsettelse uten renter.

 

Jeg tør påstå at majoriteten av de som kjøper billigdekk blandt entusiastene kjøper det fordi de ikke har ro i ræva til å vente et par uker med å få på hjula.

 

Jeg vet jo selv hvor dyrt dette er, ettersom jeg nettopp har brukt rundt 20 000 til sammen på senk, hjul og dekk. Men jeg venter heller noen uker ekstra, enn å kjøpe noe som er dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt Achilles dekk jeg , men har prøvd mange dekk av forskjellig kvalitet siden jeg tok lappen i 83.

Fant ut at du får som regel det du betaler for. Den regelen har ikke forandret seg for å si det sånn.

Har hatt vinterdekk m/pigg ( nokian ) som har sittet bedre på våt veibane en billige sommerdekk.

 

Prøvd mye forskjellig selv og ble overrasket over Achilles hjula, bedre enn jeg forventet.Foventet heller ikke så mye siden det er billig dekk.Men det er sikkert mye som er bedre også.

 

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10099208

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg hadde de i 225 eller 215/35-18 på min A4 B5 1.8tq.

 

Og ja, jeg tør faktisk påstå at de fleste har råd til å vente en mnd og bruke 1000-2000kr mer på dekk. Jeg måtte gjøre akkurat det samme selv nå nettopp. Hos de fleste handler det om prioriteringer.

 

De fleste dekkforhandlere på nett har ganske gode kredittløsninger om dagen også forsåvidt, type 25kr for 3 mnd betalingsutsettelse uten renter.

 

Jeg tør påstå at majoriteten av de som kjøper billigdekk blandt entusiastene kjøper det fordi de ikke har ro i ræva til å vente et par uker med å få på hjula.

 

Jeg vet jo selv hvor dyrt dette er, ettersom jeg nettopp har brukt rundt 20 000 til sammen på senk, hjul og dekk. Men jeg venter heller noen uker ekstra, enn å kjøpe noe som er dårlig.

 

Jeg kunne ikke brukt det du har brukt i hvertfall hehe .Da måtte banken lånt meg penger. E huslån og 2 unger så blir faktisk de 1000-2000kr prioritert til familien i stede for dekk Slik ting er nå. Og jeg handler heller ikke på kreditt av prinsipp, kjøper ikke for penger jeg ikke har. De kjøper kanskje billig dekk fordi felga blir så dyre og med masse senk og camber så blir det et sett i året?Ikke veit jeg.Syns i hvertfall ikke dekka jeg har er dårlige, men det fines masse som sikkert er bedre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.