#51 Skrevet Mai 25, 2013 Jeg kjører achilles og er fornøyd med dekka Men så kjører jeg som en pensjonist, så har ikke behovet med ultrabra dekk. bruker også opp ett sett med bakdekk på en halv sesong.. kjekt å bare handle nye dekk for 750 kr stykket (235/30-20) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mai 25, 2013 Nå har jeg sett flere steder at Achilles får en del skryt, men det får jo Nankang og..... Største problemet med billige dekk er at de sjeldent er med i tester, så du kan se hva de går for. Og dessuten, om de er med er det i tester med dimmensjoner som er helt uaktuelle for entusiaster 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mai 25, 2013 Klippet ut dette jeg la inn fra en gammel tråd her på forumet : Hårreisende dekk opplevelse Fullrun HP 199 (235/40 R18 W ) testet av motor : " Brede og lave dekk som får bilen til å se tøff ut er vanligvis dyre. Fullrun er et meget billig alternativ fra Kina , men oppfører seg deretter. Kjørekomforten er dårlig , støyen høy og grepet på våt vei på linje med et slitt , piggfritt vinterdekk. Dekket skal være bygget for 270 km/t, men våre testere var redde allerede ved 100 km/t.Annbefales ikke." Konklusjon: Du får det du betaler for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mai 25, 2013 Jeg husker min første opplevelse av nankang på vått føre.. Kjørte 5 mil i regnvær på en vanlig norsk landvei (alle vet jo hvor sporete og jævlige de er).. lå i 70-80kmt og hadde så mange nær døden opplevelser at jeg trodde det var noe galt med bilen. Vannplaning halve kjøreturen og null grep. Trodde det var noe galt med S3en helt til jeg gikk hjem og googla, og fant ut at dette var signaturkjennemerket til nankang.. Acillies er helt okey dekk Men man får det man betaler for. Senkesett til 2000kr funker det også, men jeg synes kjøreegenskapene til H&R monotube er verdt 10 000. Jeg synes også litt bedre dekk er verd 4000kr for et sett Men jeg hadde nok heller kjøpt billigere felger / billigere senkesett og gode dekk, enn dyrere felger / senk og billige dekk. Synes bare det er feil ende å spare noen kroner på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Mai 26, 2013 Jeg husker min første opplevelse av nankang på vått føre.. Kjørte 5 mil i regnvær på en vanlig norsk landvei (alle vet jo hvor sporete og jævlige de er).. lå i 70-80kmt og hadde så mange nær døden opplevelser at jeg trodde det var noe galt med bilen. Vannplaning halve kjøreturen og null grep. Trodde det var noe galt med S3en helt til jeg gikk hjem og googla, og fant ut at dette var signaturkjennemerket til nankang.. Acillies er helt okey dekk Men man får det man betaler for. Senkesett til 2000kr funker det også, men jeg synes kjøreegenskapene til H&R monotube er verdt 10 000. Jeg synes også litt bedre dekk er verd 4000kr for et sett Men jeg hadde nok heller kjøpt billigere felger / billigere senkesett og gode dekk, enn dyrere felger / senk og billige dekk. Synes bare det er feil ende å spare noen kroner på Blir det samme som de på forumet her som hater replika felger/billig felger de syns det er feil ende og spare i og. Kan vel diskuters i evig tid, alle har forskjellige meninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Mai 26, 2013 De er indonesiske. Bør være bedre enn kinadekk. Men kanskje ikke på høyde med japanske eller koreanske. Som virkelig er bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Mai 29, 2013 Hvis "alle" hadde hatt råd til å kjøpe premium vare/dyre dekk av kjente merker, hadde ikke dette vært ett problem for noen.. Men sånn er det desverre ikke. Tenk på de dere møter i trafikken med BLANKSLITTE dekk, slarkete forstilling, slitne fjører og dempere, og 5 år gamle 175/80/14 dekk som kommer i 10-20km/t over fartsgrensa og treffer på ett uventet hinder i veien.. Kanskje de nye Achilles dekkene ikke var så ille allikevel? Denne "diskusjonen" kan fortsette i det evige, da noen har råd til alt, og noen må bruke pengene etter prioriteringer. Personlig mening og erfaring ut ifra ett par sesonger med Achilles er, et bra dekk for den prisen, ALDRI hatt noen aha-opplevelser på hverken tørt eller bløtt føre. Har heller ikke pushet bilen for å se om det slipper heller, da jeg har kjørt en 3BG 101HK TDI, som ikke er noen rakett. Mye av det som er med på å skape en farlig situasjon i trafikkbildet, er det som skjer/blir oppfattet mellom stolen og pedalene/rattet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Mai 29, 2013 Jeg kjøpte achilles til forrige t4n min, 245/45-18 li100. Hent kurant, absolutt verdt pengene. Nexen er dårligere, og støyer mer. Nokian riktignok bedre. Alle disse er kjørt med på samme bil, samme sesong. Achilles står enda på bilen, men Nokian fikk forakslingen. Men så koster de vesentlig mer også. Det jeg er litt usikker på, er om dette er jevnt kvalitetsnivå eller om det svinger mye. Jeg er fornøyd men tilstreber bedre dekk fordi. Wanli, Nankang og Duro (til tross for andre biler) har gitt vesentlig dårligere inntrykk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Mai 29, 2013 Så en dekk test i et bil blad i påsken. Der hadde det billige dekket nesten 8% større rullemotstand enn premium dekket. Kjører man 15K om sommeren, er det noen kr mer i bensin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Mai 30, 2013 Jeg fant ett sett med brukte hankook ventus dekk akkurat i den dimen jeg skal ha på felgene mine. Håper "premiumgutta" blir fornøyd da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...