Montere tilhenger feste c4/s4

Anbefalte innlegg

Har fått tak i brukt tilhenger feste med avtakbar kule, noen som har noen tips til monteringen? Støtfanger må vel av, hvor sitter skruene og hvor mange? eventuellt andre ting å passe på?

 

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.......bump.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er litt mer arbeid, en bekjent av meg hadde C4 avanten sin inn på møller for montering av hengerfeste, ble 14 lapper det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro dette var en kurant sak. Støtfangeren er lett å ta av. Det er mulig du må lage "hull" eller noe på plasten bak der.

 

Utifra konstruksjonen på fangeren skal det være greit å finne ut hvordan det skal monteres.

 

Er dette en sedan/avant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro dette var en kurant sak. Støtfangeren er lett å ta av. Det er mulig du må lage "hull" eller noe på plasten bak der.

 

Utifra konstruksjonen på fangeren skal det være greit å finne ut hvordan det skal monteres.

 

Er dette en sedan/avant?

 

Det er en sedan, er det mange skruer på støtfangeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må løsne en eller to skruer i innerskjermen (hvis ikke noen har glemt å feste de igjen), og så er det to eller fire bolter som du kommer til i bagasjerommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da var støtfangeren tatt av. 4 skruer i bagasjerom + 4 skruer som sitter i innerskjermen, veldig greit å få av. Men... skulle tro det bare var å dra fangeren bakover da, men nei... Sidene på fangeren går jo i noen skinner som er rimlig håpløse og få av, gikk med litt makt.

 

Spørsmålet da er når jeg skal ha fangeren inn i de sporene igjen, er det bare å dytte fangeren helt inn og så presse sidene inn i de sporene igjen?

 

Det andre spørsmålet er, som dere ser på bildene er festene til den gamle støtfangeren høyere enn de på tilhenger feste. Skal det være med noe mer til tilhenger festet så det passer bedre i hullene i bilen og så de blir strammet ordentlig til med skruene. Hvis jeg monterer det slik det er nå vil jo tilhenger festet sitte skrudd mot bagasjerommet med en skrue ned i festet og en gjennom bakveggen, de 2 andre skruene går jo da bare gjennom og festes uten å stramme til tilhengerfestet?? :confused:

hengf1.jpg

tilhf2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet da er når jeg skal ha fangeren inn i de sporene igjen, er det bare å dytte fangeren helt inn og så presse sidene inn i de sporene igjen?

 

Dette er vel samme problemet som på frontfangeren. På min satte jeg festet i nedre del av sporet, og presset forsiktig det øvre festet ned med en lang skrutrekker, mens jeg presset inn siden når den var ca. i posisjon.

 

Fikk aldri til å bare slide'e den på plass iallefall.

 

Det andre spørsmålet er, som dere ser på bildene er festene til den gamle støtfangeren høyere enn de på tilhenger feste. Skal det være med noe mer til tilhenger festet så det passer bedre i hullene i bilen og så de blir strammet ordentlig til med skruene. Hvis jeg monterer det slik det er nå vil jo tilhenger festet sitte skrudd mot bagasjerommet med en skrue ned i festet og en gjennom bakveggen, de 2 andre skruene går jo da bare gjennom og festes uten å stramme til tilhengerfestet?? :confused:

 

Du har ikke et bedre bilde som illustrerer problematikken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel samme problemet som på frontfangeren. På min satte jeg festet i nedre del av sporet, og presset forsiktig det øvre festet ned med en lang skrutrekker, mens jeg presset inn siden når den var ca. i posisjon.

 

Fikk aldri til å bare slide'e den på plass iallefall.

 

 

 

Du har ikke et bedre bilde som illustrerer problematikken?

 

Nei, tatt med mobilen, men den delen jeg holder i hånda er den som støtfangeren satt festet i før og den passer perfekt inn i kanalen/feste hullet på bilen. Det du ser under er til tilhengerfestet og de er bare halvparten så tykke, lurer på om jeg mangler et firkantrør som skal ligge sammen med dem så det blir litt mer solid festing : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du to braketter (de det satt to bolter i hver) med en 90 graders vinkel på som er festet til fangeren?

 

Er det en av disse du har på bildet der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du to braketter (de det satt to bolter i hver) med en 90 graders vinkel på som er festet til fangeren?

 

Er det en av disse du har på bildet der?

 

 

Er den jeg holder i hånda, men nå skal den som er under inn der i steden.

 

Det nederste bildet er av monteringshullet på bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kan flekke av trekket der og sjekke hvordan det ser ut på min i morra når det blir lyst.

 

Edit: slik det ser ut på de delene dine mangler det enten noe, eller så skal den minste stappes inni den andre på et vis :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har spurt på Audi, og avtakbart hengerfeste var utgått fra sortimanget. Men han som jobbet der mente kanskje at det skulle være noen hylser på de andre boltene så man får anlegg med tilhengerfeste delen og øvre og nedre del av kanalen på bilen. Noen som kan bekrefte dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket på min bil her om dagen, men det så helt anerledes ut da jeg ikke har avtagbart, desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har selv nettopp festet avtagbart hengerfeste på en Audi 100 C4, men jeg mener å huske at jeg hadde noen "tupper" som stakk opp på de stengene du stikker inn fra hengerfestet, dette gjorde slik at hengerfestet gikk _AKKURAT_ inn imellom med litt lirking og makt, når det kommer til bolter og muttre (hvis du mangla disse) hadde jeg 4 lange bolter med skiver imellom både oppe og nede på disse. : smil :

Boltene skulle igjennom fra undersiden og muttrene festes inne i bilen.

Nå det kom til problematikken med å få hengerfestet igjennom med fangern dro en kompis fram en dremel :rolleye:

Dette ble gjort i februar og enda har jeg ikke fått koblet lysene ordentlig : dum :: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har selv nettopp festet avtagbart hengerfeste på en Audi 100 C4, men jeg mener å huske at jeg hadde noen "tupper" som stakk opp på de stengene du stikker inn fra hengerfestet, dette gjorde slik at hengerfestet gikk _AKKURAT_ inn imellom med litt lirking og makt, når det kommer til bolter og muttre (hvis du mangla disse) hadde jeg 4 lange bolter med skiver imellom både oppe og nede på disse. : smil :

Boltene skulle igjennom fra undersiden og muttrene festes inne i bilen.

Nå det kom til problematikken med å få hengerfestet igjennom med fangern dro en kompis fram en dremel :rolleye:

Dette ble gjort i februar og enda har jeg ikke fått koblet lysene ordentlig : dum :: dum :

 

Ok, har de boltene men har ikke tuppene, må vel gå an å lage noe da :)

Husker du om de "tuppene" pekte oppover eller nedover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.