vw passat 1.9 tdi 131 hk drar like dårlig som 100hk motor?hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

 

idag fikk jeg byttet turboen men den er like dårlig, skjønner ingenting!

 

for å nevne det slik så var det plustreld fra turbon byttet turbo og plystringa gikk vekk. men jeg har ikke den 131 hk følelsen hva kan denne være? luftmengdemåler? magnetventil? åssen ser jeg at magnetventilen fungerer? n75 ventil?

 

 

takker og bukker for all svaret jeg for fra dere!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk feilkoder, vakumlekasjer. Om du har vagcom, kan du logge lmm og se om den er iorden. Behøver ikke alltid å få feilkoder på lmm selv om den er dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke vag com nei. hvor kan jeg bestille denne hen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kjøpe deg en vag-com kabel på foreks ebay.

Denne foreks, 46kr inkl frakt, fungerer helt fint til grunnleggende bruk.

Ikke må du betalte noe toll eller mva eller noen form for idiotiske avgifter siden den er under 200kr grensen.

Kjøpte selv en sånn pga rota bort min gamle. Ble sendt den 6'e mai, ble sendt den 7'ende, kom i posten i går.

Ikke gale med tanke på at vi har hatt helligdager 17'e mai og 2 pinsedag, samt frakta er gratis..

 

http://www.ebay.com/itm/USB-OBD-II-2-KKL-409-1-OBD2-Cable-VAG-COM-for-VW-AUDI-/320976574122?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item4abbb1d6aa&vxp=mtr

 

Må få lest feilkoder, og gjette seg frem er ingen vits.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå kom jeg på at denne vag com kablen ligger hjemme. men kan ikke bruke den. hva skal jeg få lest ut da? hvis jeg ikke husker feil nå su fungerer kun engine,abs på den kablen de andre tingene fungerer ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig normalt at noen av de andre tingene ikke fungerer.

Du trenger kun og slette feilkodene som ligger i motoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå hsr jeg sjekket litt. ingen lekkasjer som jeg ser. jeg prøvde med vag com kommer inn på engine fikk opp 1 feil 19561 unknown trouble code får ikke opp andre feil! testet bilen etter at jeg slettet feilkodene. men går enda som en dass, den går men har ikke den draget den hadde fra før av

 

hjelp hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den svarte klokken som sitter på egr ventilen åpner/stenger ikke når jeg slår på/av tenningen? kan det være denne som er feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal stenge når du skrur av motoren ja, og være helt åpen når den går. Om den ikke er helt åpen når du kjører går bilen som ei bøtte møkk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har delenr? hvor kan jeg skaffe denne? kan jeg bruke en ifra 2.5 tdi? 131hk tru?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og kjør med den i åpen stillig før du bytter den evt. tape den åpen med staget på utsiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer med liten update her. prøvde å bytte n75 ventilen men det hjalp lite gitt. luftmassemåleren ser hel ut. bilen fjusker litt på tomgang når jeg tar den ut. har ikke den 131 hk dragen enda. kom med inspill folkenss.. noen som tar diagnose i drammensområdet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmassemåleren ser helt ut? ja den kan se meget hel ut og fri for synlige skader, men kan alikevell være defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å bytte luftmassemåleren men ingen nytte! det som skjer er at noen ganger for jeg draget altså den 131 hk dragen når jeg starter opp motoren å kjører etter girskift så mister den all kraft. hva kan være årsaken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hull i slanger inn på turbo ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har både vært over og under bilen. ser ingen lekkasjer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde samme symtomer. Byttet turbo og N75 uten forskjell. Målte så vakum ved vnt klokke ved pådrag og dette var ikke nok.

 

Bytte så alle vakumslanger mellom vakumpumpe-n75-n18-vnt klokke.

Da gikk den som den skulle igjen.

 

Forsøk å mål vakum til VNT klokka, Kjøp vakummåler på biltema til ca 100kr, legg den opp på frontruta så ser du verdien mens du kjører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde samme symtomer. Byttet turbo og N75 uten forskjell. Målte så vakum ved vnt klokke ved pådrag og dette var ikke nok.

 

Bytte så alle vakumslanger mellom vakumpumpe-n75-n18-vnt klokke.

Da gikk den som den skulle igjen.

 

Forsøk å mål vakum til VNT klokka, Kjøp vakummåler på biltema til ca 100kr, legg den opp på frontruta så ser du verdien mens du kjører.

 

Hvor mye vakum målte du og hva skulle den ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er på jobb enda så får ikke sett på det.kommer med update i kveld. men dere kan komme med forslag da:D evt noen som tar en diagnose i drammensområdet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter 3000 o/min så kom draget men skjønner ikke. fikk jo ikke noe feilmelding på lmm ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut kontakt til lmm går den like dårlig så har du svar. Ikke hver gang lmm slår ut feillager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet lmm nå men har ikke det 131 hk draget enda. kommer etter 3000 o min innimellom men ikke på første gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å koble fra vacum-slangen som går inn på EGR'n (på ventilen/huset), og blend igjen slangen med en skrue eller lignende. Gjort på 5 min. Merker du noe forskjell på draget og responsen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.