Operasjon Viftereim Audi A4 B5 -99 (Sedan)

Anbefalte innlegg

Viftereimen røyk selvfølgelig på lørdag som var i det herlige sommerværet og gjorde at dagen bare forsvant pga tull med bilen.. :(

Jeg har kjøpt ny Viftereim med lengde på (1300), jeg er ganske amatør når det gjelder mekking, men liker alltid å prøve på noe nytt og få litt lærdom når det gjelder bil. Tingen er at jeg står uten bil og har ikke lyst til å gjøre det for lenge, så hva antar folk verksted pris vil bli på et slikt problem? er det veldig dyrt går jeg inn for å gjøre det selv :)

Bil info:

Audi A4 B5

1999

1,8L (125hk) 4-cyl

Motorkode: ADR

fekxnt.jpg

30jh1mp.jpg

2bae11.jpg

231ylt.jpg

Noe mer informasjon du trenger så er det bare å skrike ut.

Dersom jeg kommer til å gjøre det selv vil jeg nok oppdaterer dette innlegget til jeg er ferdig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at den gamle reima røyk ville jeg kansje vurdert å byttet starmmeren også da denne kan vere litt slapp.

Ellers er dette en veldig lett jobb. Om du ikke har klima er det en enda lettere jobb. Om du ikke har klima er det bare å tre reima på plass som vist på vedlegget, så når du har fått på plass det meste tar du en skifte/fastnøkkel å stramme opp reimstrammemekanismen(E). Så er det bare å tre på resten av reima.

Om du har klima(F) må reima(2) til klimaen av først. Den sitter på utsiden av multireima, å blir drevet av veiven. Her er det bare å løsne to umbrako skruer på strammeren(G) til klimareima , så er den reima av.

Bytter du starmmeren til multi reima sitter denne bare med tre bolter inn ved dynnamoen.

vevetv_zps041aec9d.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre har jeg klima, oppdaterte tråden med en par bilder.

Takker for svar så langt! :)

Edit: Er det en måte å komme lettere til enn å stikke hånden nedi? som dere ser på bildet nr 1 og 2, får jeg såvidt hånden min ned der, men for ikke brukt hånden min til så mye da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at den gamle reima røyk ville jeg kansje vurdert å byttet starmmeren også da denne kan vere litt slapp.

Ellers er dette en veldig lett jobb. Om du ikke har klima er det en enda lettere jobb. Om du ikke har klima er det bare å tre reima på plass som vist på vedlegget, så når du har fått på plass det meste tar du en skifte/fastnøkkel å stramme opp reimstrammemekanismen(E). Så er det bare å tre på resten av reima.

Om du har klima(F) må reima(2) til klimaen av først. Den sitter på utsiden av multireima, å blir drevet av veiven. Her er det bare å løsne to umbrako skruer på strammeren(G) til klimareima , så er den reima av.

Bytter du starmmeren til multi reima sitter denne bare med tre bolter inn ved dynnamoen.

[ATTACH=CONFIG]197665[/ATTACH]

Du hadde ganske riktig der med at strammeren kunne være slitt, her er den helt skeiv og må byttes. Jeg fikk lov å låne en grav av en kompis og gikk inn både under og oven ifra, det gikk ganske lett :) takker for hjelpen, bare å få tak i ny strammer nå så går dette smooth! :)

Ett bildet av strammeren:

Optimized-20130526_180203.jpg

Fant noen strammere på nettet, en med veldig lav pris og andre på rundt 1100~1200,-

1.132,50,- - http://catalog.meca.no/

1.150,00,- - Mekonomen Webkatalog

529,00,- - http://www.3skruer.no/products

580,00,- - http://skruvat.no/

Noe dere anbefaler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo også sjekke i tilbudstrådene her inne samt carparts.no bruker og ha gode priser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virket ganske rimelig hos carparts.no :)

Men hva er forskjellen på C og D i orginal nret? (058 903 133 C, denne ligger på rundt 700-1200kr) og (058 903 133 D, denne virker billig og ligger på rundt 300-500kr)

http://carparts.no/audi/a4/reimer/strammer-dynamoreim.html

Edit: fant ut at det var revisjon bokstav, nyere versjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.