Selvsammensatte AN koblinger, hvor høyt trykk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser "alle" lager bensin og oljeslanger til motorene sine selv. Noen bruker også AN3 og kanskje AN4 til bremsekretser.

Hvor høyt trykk tåler egentlig hjemmepressede AN koblinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde definetivt ikke brukt det på bremser, eller annen hydraulikk. Men 20 bar går bra om de er stålomspunnet eller slangen er ratet til 20 bar

Så oljetrykk vann og bensin går bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket trykk de tåler avhenger av fabrikant og dimensjon.

Du får tak i an koplinger og stålomspunnede slanger som er beregnet for bremser og du kan lage selv. En trykktest av slangene før de skrus på bilen er vel en fordel.

Gundersen motorsport har dette, sikkert andre plasser også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen stålomspunnede bremseslanger fra Trondheim Clutch og Brems, og disse var selvskrudde. De brukte det på bilder de kjørte løp med (Rally/Rallycorss eller noe)

Jeg var litt skeptisk til disse, så de ble ikke brukt, men regner med de skal fungere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man kan belage seg på å bruke dem på alt unntatt bremsene da?

Hadde uansett ikke tenkt det, men bare en generell poll på om det var noen grenser på hva slags trykk de tåler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten 70bar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.