Kan ryggesensor på Passat 3bg utkobles ved tilhengertrekking ?

Anbefalte innlegg

Kan ryggesensor kobles ut på noe vis ved trekk av tilhenger på Passat 3BG ?

Prog automatisk ? Eller manuelt ?

Har orginal ryggesensor og bosal avtagbart hengefeste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente man kunne koble dette opp sånn at om bilen merker at hengefeste er i bruk så ignorerer den signalet fra ryggesensor, er ihvertfall sånn om hengefeste er originalt fra fabrikk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har skjema på hvordan dette er gjort orginalt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2004 3bg har en liten bryter i tilhenger-kontakten som kobler ut ryggesensor. Dette er orginalt, mener jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krever vel programmering på de som ikke har krok fra fabrikk. Dette var i hvertfall beskjeden eg fikk da eg vurderte å kjøpe en Touran og ettermontere krok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2004 3bg har en liten bryter i tilhenger-kontakten som kobler ut ryggesensor. Dette er orginalt, mener jeg.

Stemmer nok dette. Bryteren velger også bort tåkebaklys. Ser rimelig enkelt ut uten kontrollmodul for strømtrekk på tilhengerfestet.

Jeg sender skjema på PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved original montert hengerfeste må venstre tåkebaklys fungere.

Er pæren defekt eller borte, vil man ikke få utkobling av ryggesensorene. Sensorene (kontrollmodul J446) jordes gjennom lampen når bryter trykkes inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager liv i denne tråden igjen :) Har ettermontert originalt Westfalia avtagbart hengerfeste på min 3bg, og har kabelsett fra mekonomen, koblet på baklyktene (7-polet).... Ryggesensorene piper hver gang jeg rygger med henger, noen som vet hvordan dette kan kobles ut ved rygging?

EDIT: Er en blå ledning fra tilhengerkontakten, som ikke går til noenting, mulig det er denne som skal kobles til noe? Resten av ledningene er fordelt på 3 forskjellige kontakter, som er koblet i baklyktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blå ledningen er tåkebaklys/ryggelys😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke funnet løsning på dette selv enda..... Noen som vet hvordan jeg kan få koblet en bryter på ryggesensorene? For å slå de av/på? :) Styreenheten til ryggesensorene er bak trekket i bagasjerommet tror jeg, men er det noen som vet om det er noen ledninger foran som man kan skjøte en bryter på? Er originale ryggesensorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.