#1 Skrevet Mai 23, 2013 Hei dere Fjæring på venstre foran knakk i dag tvers av på min A6 2004 1,8TQ stasjonsvogn helt ut av det blå. Jeg trilla inn på nærmeste verksted siden alt sank så langt ned at det var rart jeg i det hele tatt trilla. De konstaterte knekt fjæring og ville bytte begge foran for 5800,- (ikke-merkevareverksted, prisen var på meg overraskende høy, men nå har jeg generelt lite peiling på bil). I tillegg mente de at demperne var dårlige og utskiftingsklare. For å ta demperne i samme slengen økte beløpet til 8500,-. Jeg spurte om jeg fint kunne kjøre med kun nye fjæringer uten å gjøre noe med demperne, og det sa de at jeg kunne. Da ba jeg de om å kun ta fjæringene. Jeg burde kanskje ha takket ja til tilbudet om å ta demperne også, men som nevnt har jeg lite peiling og følte for å undersøke andre plasser. Når jeg tenker meg om har nok den store bilen min begynt å gynge litt ekstra den siste tiden, og ved nedbremsing har bilen trekt litt mot venstre (men det har kanskje vært fjæringa som hadde begynt å gi etter). Så, hvor bør jeg få byttet dempere og hvor mye må jeg regne med å betale for det? Bor i Oslo. Er det noen som tar på seg en jobb som dette så ta gjerne kontakt! Takk for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2013 Er vel samme jobben som å montere senkesett? Tviler på at det skal være spesielt vanskelig, men du må nok ut med en 1000-1500kr tenker jeg, basert på priser jeg har fått før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2013 Er vel samme jobben som å montere senkesett? Tviler på at det skal være spesielt vanskelig, men du må nok ut med en 1000-1500kr tenker jeg, basert på priser jeg har fått før. For arbeid, deler eller alt? Og bør jeg antakeligvis bytte dempere både foran og bak eller holder det med foran? Beklager dumme spørsmål, men bil er dessverre ikke min sterke side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2013 For arbeid, deler eller alt? Og bør jeg antakeligvis bytte dempere både foran og bak eller holder det med foran? Beklager dumme spørsmål, men bil er dessverre ikke min sterke side. Tviler på at du må bytte både foran og bak så lenge alt er originalt. Den prisen er for arbeid, deler skaffes selv. Glemte å si det, men det er den prisen som medlemmer her inne gjør det for, ikke verksted pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2013 5800 for å skifte fjærer er nok riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2013 Tviler på at du må bytte både foran og bak så lenge alt er originalt. Den prisen er for arbeid, deler skaffes selv. Glemte å si det, men det er den prisen som medlemmer her inne gjør det for, ikke verksted pris. Ok. Jeg trenger nok hjelp med å finne tak i hvilke dempere jeg trenger og hvor jeg bør bestille de fra også. Som sagt, er det noen som kan hjelpe meg med dette ta kontakt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2013 Forresten, hva koster typisk de demperne jeg trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2013 Gikk på NBS og sjekket, 4175kr. (har hatt trøbbel med dem idet siste så jeg ville ikke ha kjøpt ifra dem). Da får du alt du trenger, fjærer, dempere, støvmansjetter og fjærbeinslagrene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 23, 2013 Gikk på NBS og sjekket, 4175kr.Da får du alt du trenger, fjærer, dempere, støvmansjetter og fjærbeinslagrene. Da går det enda fortere å bytte også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...