Demontering av senterdiff 01e?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det kommer mye olje ut når man tar ut baklokket på girkassen for å få ut diffen? Vil nødig gris bort olje til 600,- literen når jeg skal inn med hylse for å bremse bilen min i neste uke.. Har forstått det slik at diff deler olje med resten av girkassen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel like enkelt og tappe av olja i ein rein bøtte.. Ja girkasse og diff deler olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ut endel olje ja, anbefaler IKKE å tappe ut olja og så fylle den på igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ut endel olje ja, anbefaler IKKE å tappe ut olja og så fylle den på igjen.

 

Ok, er det snakk om 1liter eller 3? Omega oljen er dyr nok som den er...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01E rommer 2.7 eller 3.4 liter ifølge hiddenblad (med/uten oljekjøler?) mens Audi hevder 2.3 liter... Uansett, en del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01E rommer 2.7 eller 3.4 liter ifølge hiddenblad (med/uten oljekjøler?) mens Audi hevder 2.3 liter... Uansett, en del.

 

1500,- in the drain da vel..:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor forskjell det er imellom 016-kasse og 01e men jeg byttet olje overgår på kasse og bakdiff. gikk litt under 3 liter på kasse og 1.7 liter på bakdiff.

Det jeg skal frem til er at det er to tappeplugger på girkassen, en til selve kassen og en til senterdiffen, og at senterdiffen sitter i et lite rom for seg selv med en kant så all olje forsvinner ikke (like fort ihvertfall) ifra senterdiff-biten. Jeg tappet kun olje så jeg har ikke hatt opp og kan bekrefte men det virket slik.

Jeg tappet først girkassen og der kom det jo en hel del. Også tappet jeg senterdiffen, der kom det... tja, under en halvliter?

 

Spørst om det stemmer det jeg sier og at du kan ta ut senterdiffen kjapt også klaske på lokket raskt igjen for å begrense tappingen.

 

 

Noen som vet dette som kan bekrefte/avkrefte dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke tatt ut diffen uten at olja blir borte. Etter du har tappet, så kommer resterende olje med en gang lokket er tatt ut.. Er ingen spesielle kanter, men små hull mellom diff-hus og kasse. Diffen kan sitte litt også, så ville ikke tatt sjans på å rekke dette. Tapet av olje blir såpass at du må "bytte", likevel. Tapp olje, bytt diff og inn med ny olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått på drøye 2,5 liter hver gang på mine. Ute kjøler. Hvorfor bruke omega olje? Er ikke det api-gl5?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500 i olje? 3 liter?... hva slags og hvor handler du olje da? :)

 

01e skal vel ha gl-4 vel... evt gl-4/5 men IKKE gl-5... da sier syncringene potensielt natta etter hvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Morten. Kjører på Texaco multigear s 75w-90 jeg. Kjøper på TESS, 150kr ltr veiledende. Har kjørt på mpm sin også, begge er godkjent for bruk i disse kassene. Mpm er noe som blir solgt på møller også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den omega olja over her, er det den som "vokser"? I såfall er den ren gl-5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen ting.. nå har jeg ikke testa med 01e enda, men med vanlig femmer kasse. Du kan bruke halv-syntetitsk fra tema.. men den er ikke gunstig å bruke, spesielt om vintern siden den blir for tykk når den er kald. Og da blir kassa treg. Men fin til å kjøre litt med for å "flushe" kassa hvis den er dårlig holdt. Olja koster jo nesten ingenting tross alt.

 

Generelt sett virker det ut som at disse kassene liker oljer (usikker på 01e dog) som er av de tynnere innenfor 75w-90 oljene. Feks redline sin. Mener det er endel fra s2 forum feks som kjører denne olja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500 i olje? 3 liter?... hva slags og hvor handler du olje da? :)

 

01e skal vel ha gl-4 vel... evt gl-4/5 men IKKE gl-5... da sier syncringene potensielt natta etter hvert.

Omega 690 hvis jeg ikke husker feil, dette skal hvist nok være noe med det beste som er å få av girolje.. Gjor det mest for å teste, istedet for å kjøpe overhalings kit til 10k + arbeid for å bytte sjalte muffer og syncro ringer... Girer smooth nå det lille jeg har testet..., Må få skiltene på bilen og kjørt noen km til uka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefale en Biltema olje jeg kan ha på kassen mens jeg bremser bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig gearolje fra Biltema. Vet om fler som kjører på det. Eneste je har hørt er at det ikke kan være ren gl5. Men gl4/5 og nedover går..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje er mer enn kun et GL tall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omega 630 hvis jeg ikke husker feil, dette skal hvist nok være noe med det beste som er å få av girolje.. Gjor det mest for å teste, istedet for å kjøpe overhalings kit til 10k + arbeid for å bytte sjalte muffer og syncro ringer... Girer smooth nå det lille jeg har testet..., Må få skiltene på bilen og kjørt noen km til uka...

 

Hvem sier at dette er den beste olja? Tror de fleste leverandører påstår det :P

 

du kan bruke biltema sin halv-synt 75w-90 olje med gl4/5.

 

- - - Updated - - -

 

Olje er mer enn kun et GL tall..

 

Det er vel ingen som påstår noe annet, men er det noe spesifikt du tenker på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem sier at dette er den beste olja? Tror de fleste leverandører påstår det :P

 

du kan bruke biltema sin halv-synt 75w-90 olje med gl4/5.

 

- - - Updated - - -

 

 

 

Det er vel ingen som påstår noe annet, men er det noe spesifikt du tenker på?

Tja, alle som jeg har lest om som har hatt problemer med kassene og har skiftet til denne oljen har vært fornøyd og kurrert problemene deres, derfor kjører jeg den for å teste istedet for å bruke 10k+ i overhaling av kassen... Denne omega 690 oljen er vel det samme som gutta bruker i rallycross? Uansett, skal aldri undervurdere placebo effekten..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjekk bilen din opp høyt bak så får du den ut uten at der skal komme noe særlig olje ut.

Ihvertfall det jeg gjorde på s2`en min:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.