#1 Skrevet Mai 24, 2013 Hei Har en Audi A6 1.8t 2001 det kommer så å si ikke en lyd fra motoren før det har gått ca 15min og motoren har blitt var. Da begynner en kraftig tikkelyd og litt"pusting og pesing" fra motoren. Virker som om det kommer fra den siden som er mot torpedovegg. Dette fortsetter helt til motoren blir kald igjen. Noen som vet noe om dette? Høres godt når jeg åpner vinduet eller kjører tett oppimot en vegg så må fikses 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2013 Høres ut som lavt oljetrøkk eller slitt kamkjedestrammer.. Er dette kun på tomgang eller forekommer deg også under kjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2013 Du har et manglende oljetrykk i motoren din, få sjekket dette MANUELT med en skikkelig oljetrykksmåler, meget enkelt og sjekke dette på disse motorene. Hvilken olje kjøres den på? Jeg har hatt et lignende problem, da på en godt modifisert 1,8, denne motoren likte ikke 5w30 olje og mistet oljetrykk etter en stunds bruk, gjerne under belasting/med høyere turbotrykk. Jeg byttet oljepumpe og det som måtte være, endte opp med og skifte til 5w50 olje så var problemet mitt borte, inntil jeg monterte større front montert oljekjøler, da 5w30 oljen ble for tynn under høyere tempraturer. Disse motorene bør ha et trykk på ca 5-7bar@3000rpm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...