Anbefalte innlegg

Har montert 40-50 mm senkesett. Og ble anbefalt og bruke originaldempere (olje).

Etter 4 hjulsjustering synes jeg bilen krenger voldsomt i den minste sving. Den virker altfor myk. Har bytta foringer i stabstag og byttet alle bærekulene.

Hva kan årsaken være? Skulle jeg aller helst hatt kortere støtdempere og evt gass dempere?

Takknemlig for alle svar jeg får

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 40-50mm senking er vel ikke originale dempere det beste så vidt jeg har hørt.

"Min" leverandør av senkesett sier at originale dempere kan brukes inntil 30mm senking, mer enn det krever kortere dempere.

På en stor og tung bil tror jeg gassdempere ville vært bedre enn de originale med olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 40-50mm senking er vel ikke originale dempere det beste så vidt jeg har hørt.

"Min" leverandør av senkesett sier at originale dempere kan brukes inntil 30mm senking, mer enn det krever kortere dempere.

På en stor og tung bil tror jeg gassdempere ville vært bedre enn de originale med olje.

Hjertelig takk, jeg har selv trodd det samme. Men det er godt og høre andres meninger, så blir jeg mer sikker på at valget må bli kortere dempere og de må være med gass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org. dempere er nok ikke det beste. men går som regel fint og bruke på 40-50 senking.

Kommer aldri til og bli en gokart uannsett egentlig da..

Men personlig vill jeg nok godt for sportsdempere. selv om de aller fleste som senker bare dette settet bare bruker org. dempere.

og er du på jakt etter dempere så har jeg ett komplett sett liggenes. :rolleye: kan i tilfelle bare selge demperne og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org. dempere er nok ikke det beste. men går som regel fint og bruke på 40-50 senking.

Kommer aldri til og bli en gokart uannsett egentlig da..

Men personlig vill jeg nok godt for sportsdempere. selv om de aller fleste som senker bare dette settet bare bruker org. dempere.

og er du på jakt etter dempere så har jeg ett komplett sett liggenes. :rolleye: kan i tilfelle bare selge demperne og.

De demperne er kortere og gass? Hva slags pris hadde du tenkt for dem Frode?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.