Trenger hjelp - ødelagt chip? Feil med ladetrykk - Oppdatert - Problem løst :))

Anbefalte innlegg

Det Marius sier har jeg vært borti 2 ganger på 1.8T - løs innmat.

Ga latterlig lavt ladetrykk.

Begge de motorene hadde gått med open dumpvalve (fjurtiss ventil...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et godt tips SKIFT SOFTWARE/CHIP. Hadde TS stage 1 på min cupra før alt jeg kan si er at den lada 0.8 bar mot org 0.6 alt over gikk den i limpmode. Etter mye etterforskning fant jeg ut at FPR var dunket et merke i på toppen og wastegate var justert. Satt wategate der den skulle være og da fikk den 0.6bar... Bytta til revo stage 2 og bilen ble noe helt annet for og si det sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt noe boost controll på denne. Bilen har gått veldig stabilt og greit med 1.1 bar siden den ble chippet hos TS for 6 år siden. Aldri hatt særlig motorproblemer i det hele tatt.

Den har gradvis blitt kanskje noe lat, og turboen har vært undersøkt og anbefalt å bytte denne.

Har hatt bilen på verksted og byttet LMM etter deres anbefaling og stadige feilkoder på LMM.

 

Kan trøbbel med katalysatoren komme så plutselig? Jeg tenker jo på at dette oppstod i forbindelse at tenningsmodulen gikk og bilen da gikk på 3 sylindre. Bilen fungerte jo som vanlig før dette..

 

Per nå skal det ikke være noen feilmeldinger der. Men dersom bilen går på limp mode... Skal ikke dette da vises når man tar diagnose? Har aldri fått noen feilkode på nødmodus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En cat kan "dø" ganske plutselig. Enten kan (deler av) innmaten løsne og/eller lage blokkeringer som oppstår relativt momentant. Eller så kan du ha "brent" innmaten, slik at den ikke fungerer lengre.

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke utelukke at det har med programvare å gjøre. Min A4 sto med batteripol av mens vi skiftet clutch, og gikk elendig etterpå. Det viste seg å være Revo programvaren som var gått i nødmodus. Var bare å justere med SPS (revo sin obd programmerer) så var den i form igjen.

 

Bilen gikk rent og fint, og kunne kjøres som vanlig - men den dro noe helt forferdelig dårlig.

 

Ta i alle fall en telefon til TS. De kjenner jo både produktet sitt og kan 1.8T motoren veldig godt.

 

Om ikkje alle trur på det så vil Revo software kunne gå over i orginale instillinger når batteriet er av koblet.

Vert ikkje heilt rett og kalle det nød program, men den får dei instilling den har ved programering. Som i ditt tilfelle er B1 T0 F0 som tilsvarer orginal bil.

Så med sps din så kom den nok opp igjen på B6 T6 og F husker eg ikkje ka vart satt på. Dette tok vel ikkje meir enn maks 10 sekunder Espen.

 

Men dette er nok ikkje tilfelle i denne saken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de andre nevner her, så kan det være tett katalysator. Mk3 golfen min fikk det og ladet ikke over 0.7bar. Uansett hva jeg gjorde. Rev av hele eksosen og prøvde bilen med kun grenrør. Så jo at kat var helt tett. Hivde i søppel og sveiset kun på kun et rør der. Da, gud bedre ladet den :)

 

Tav av eksos og prøv kun med dp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingve, du har sikkert rett angående min bil. Programvaren i seg selv endret seg ikke, men konfigureringen ble slettet. Koding med SPS tok ikke mer enn 10s i hvert fall.

 

Siden symptomene er så like gjetter jeg programvaren i bilen som diskuteres her har en lignende funksjon. Om TS flashet den har han sikkert noen ideer om hva som kan ha skjedd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen stod i garasjen i ca 14 dager nå i sommer uten å bli brukt. Da jeg kjørte neste gang var den verre en noen gang, gikk elendig. Var ikke mulig å høre turbo i det hele tatt nesten og fikk den såvidt til å lade 0,2 bar. Venter nå på å få bilen på verksted nå til mandag så får jeg endelig vite hva det er forhåpentligvis.

 

Frykter litt det katalysatorgreiene noen av dere sier..

 

Flere med katalysatorerfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var akkurat borti dette på en a4 b5 1,8t som begynte å gå fryktelig dårlig helt plutselig...kappa opp kat,tømte den og monterte. før kat ble tømt lada bilen 0,3-0,7bar...med tom kat uten å justere kran hadde han 1,8bar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter 3 måneder er bilen nå på veien igjen :)

 

Sendt fra verksted til verksted hvor ingen fant noen løsning på problemet, og på slutten gikk bilen på 0.1 bar:(

Har nå hatt bilen 1 uke på TS Racing; Katalysatoren var i elendig forfatning (hvorfor de andre verkstedene sa at den var i orden er for meg et mysterium), er nå i orden.

Ny ECU/styreenhet, ny tenningsmodul og ny chipping - Så god som ny - og litt til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det jeg/vi sa? :) godt å høre at den er frisk igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.